Skip over navigation | Sla menu over
17 feb 2017

Dank aan de BankGiro Loterij, mede namens 30 musea!

Tijdens het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij werd donderdagavond 16 februari bekend gemaakt dat de Vereniging Rembrandt ook in 2017 een bijdrage van € 400.000 ontvangt van de BankGiro Loterij. Met deze bijdrage steunt de Vereniging Rembrandt via haar BankGiro Loterij Aankoopfonds de musea in Nederland die geen direct beneficient zijn.

Zo heeft de Vereniging Rembrandt met haar BankGiro Loterij Aankoopfonds de afgelopen jaren ruimhartig kunnen bijdragen aan 41 aanwinsten verdeeld over 30 musea in heel Nederland. In 2016 werden mede dankzij dit fonds Gezicht op de Grote of Sint-Laurenskerk van Alkmaar vanuit het noorden van Salomon van Ruysdael voor Stedelijk Museum Alkmaar en een familieportret van Gerard Hoet voor het Haags Historisch Museum aangekocht.

Dit jaar heeft de loterij een recordbedrag van ruim € 66,9 miljoen verdeeld over 66 culturele organisaties. Het gaat hierbij om zowel vaste jaarlijkse bijdragen als eenmalige schenkingen.

Meer informatie over ons BankGiro Loterij Aankoopfonds

Meer informatie over de BankGiro Loterij