De Vereniging Rembrandt kent leden die op eigen initiatief cirkels hebben opgericht. Via hun eigen gezamenlijk opgerichte fonds verbinden zij de naam van hun cirkel aan kunstwerken die met steun van de Vereniging zijn aangekocht

Rembrandtcirkels

De cirkels van de Vereniging Rembrandt zijn zogenaamde vraaggezelschappen, bestaande uit leden uit dezelfde provincie of van dezelfde generatie. Zij organiseren verschillende activiteiten, hierbij ondersteund door de Vereniging. Meer weten over deze cirkels? Klik op de rode knop hieronder.

Rembrandtcirkels
Horn Opposites Of White

Roni Horn, Opposites of White, 2006-07, massief gegoten zwart en kleurloos glas, elk Ø 142 cm. Kröller-Müller Museum, Otterlo - gesteund in 2014

‘Glas ontleent zijn identiteit aan wat het weerspiegelt,’ heeft Roni Horn ooit gezegd. Als dat ergens aannemelijk wordt gemaakt, dan is het hier. Deze twee sculpturen van massief glas - ze wegen maar liefst 2000 kilo elk - laat de bezoeker van het Kröller-Müller Museum binnen beleven hoe het buiten is. Voor de aankoop van dit werk werden maar liefst vier Rembrandtfondsen ingezet, waaronder twee Cirkelfondsen: het Titus Fonds en het Van Rijn Fonds.

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met het allerlaatste verenigingsnieuws.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.