Elk jaar verstrekt de Vereniging Rembrandt beurzen waarmee jonge kunsthistorici ervaring kunnen opdoen met collectiegerelateerd onderzoek. Deze onderzoeksbeurzen bedragen maximaal € 20.000 en zijn bedoeld voor onderzoekers tot circa 35 jaar. Inmiddels telt de Vereniging vijf Fondsen op Naam die hieraan bijdragen:
Hoe werkt het?

Nederlandse musea die gebruik willen maken van deze beurs dienen een aanvraag hiervoor in bij de Vereniging Rembrandt. Daarin beschrijven zij onder andere het onderzoeksproject en het beoogde resultaat, bijvoorbeeld een bijdrage aan een tentoonstellingscatalogus. De aanvraag wordt in behandeling genomen door de beoordelingscommissie onderzoeksbeurzen. Het bestuur van de Vereniging Rembrandt besluit op basis van het advies van deze commissie over de toekenning. Er zijn twee aanvraagrondes per jaar: 1 april en 1 oktober. Musea die een aanvraag willen doen, worden verzocht van te voren contact op te nemen met de secretaris onderzoeksbeurzen, Gerdien Wuestman (wuestman@verenigingrembrandt.nl).

Zie, denk, doe mee

Als u zich hier aanmeldt ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief. U kunt zich hier weer elk moment voor afmelden.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Leeuw Van Rembrandt Detail
Rembrandtjaar 2019

39 Rembrandts in Nederland, met dank aan onze leden.