Voor musea is het vaak moeilijk financiering te vinden voor de restauratie van schatten in hun collectie. Daarom heeft de Vereniging Rembrandt besloten haar taken te verruimen door naast aankopen en collectiegerelateerd onderzoek ook restauraties te gaan ondersteunen. Dankzij een royale schenking van de BankGiro Loterij kon zij in 2018 het BankGiro Loterij Restauratiefonds oprichten. Dat er draagvlak is voor deze nieuwe taak die de Vereniging zich heeft gesteld, blijkt uit de oprichting van een tweede fonds met het ondersteunen van restauraties in de doelstelling: het Groninger Fonds.

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met informatie over, onder andere, ontvangsten, lezingen en restauratieprojecten.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Criteria voor steunverlening

Van Der Voort Amsterdam Museumbijgesneden
Gainsborough Landschap Met Twee Koeien Een Herder En Een Melkmeid Bijgesneden
crowdfunding

Fan van Aelbert Cuyp en Engelse romantiek? Help het Dordrechts Museum aan een topstuk van Thomas Gainsborough.