Met een Fonds op Naam kunt u heel concreet en op persoonlijke wijze bijdragen aan de Collectie Nederland.

U bepaalt

Met een Fonds op Naam kan een familienaam in stand worden gehouden, maar bijvoorbeeld ook een dierbare worden geëerd. U bepaalt zelf de naam en, in samenspraak met de Vereniging Rembrandt, de doelstelling van het fonds. Naast steun bij aankopen kan een Fonds op Naam ook worden ingezet voor steun bij restauratie en onderzoek. U bepaalt zelf voor welke aankoop of welk onderzoeks- of restauratieproject uw fonds wordt ingezet. Wanneer het fonds wordt gebruikt om een kunstwerk te helpen aankopen, wordt de naam van het fonds in het museum altijd bij het betreffende kunstwerk vermeld.

Voorwaarden en fiscale voordelen

Voor het oprichten van een Fonds op Naam geldt een minimuminleg van € 75.000 in één keer of in een periodieke gift van tenminste vijf jaar van minstens € 15.000. Aan zowel de eenmalige als periodieke gift zitten fiscale voordelen vast. Wilt u een Fonds op Naam oprichten? Dan raden wij u aan Hollandse Meester te worden. Zo geniet u optimaal van de privileges die aan uw gift verbonden zijn. Klik op onderstaande knop voor meer informatie.

Hollandse Meester
Claude Monet Fonds
Een Fonds op Naam: het Claude Monet Fonds

Tekst uit Voor nu: schenken aan de Collectie Nederland (2017)

Plafondstuk Busschop 2013 420 X 2385

Abraham Busschop, De raaf die beroofd wordt van de veren waarmee hij zich had getooid, 1708, olieverf op doek, 166 x 194 cm. Dordrechts Museum - gesteund in 2011

Dit spectaculaire plafondstuk, dat thans een van de bovenzalen van het Dordrechts Museum siert, is aangekocht met een bijdrage van het Willem en Mary Reus-de Lange Fonds. Dit Fonds op Naam is voortgekomen uit de nalatenschap van de heer Willem de Reus en wordt gebruikt voor het uitbreiden van de collecties van het Huis van Gijn, het Dordrechts Museum en Erfgoedcentrum Diep in Dordrecht.

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met het allerlaatste verenigingsnieuws.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Eend Sijctghen
Word lid of laat na

Verzamel mee voor de eeuwigheid