Een indruk

Keuze uit gesteunde aankopen binnen dit verzamelgebied

Bonbonniere
bijzonder verworven

Collectie Krekel

In een periode van 45 jaar heeft mevrouw Annelies Krekel een indrukwekkende verzameling zilver opgebouwd uit de periode 1880-1940. Omdat zij de verzameling wilde verkopen, maar tegelijkertijd graag wilde dat deze in Nederland bleef, bedacht zij een ongewoon plan dat wonderwel uitpakte. Ze ging in gesprek met vier musea waarmee zij in het verleden plezierig had samengewerkt: het Drents Museum, het Nederlands Zilvermuseum, Gemeentemuseum Den Haag en Museum Boijmans Van Beuningen. De conservatoren van deze musea maakten uit haar collectie een selectie van voorwerpen die zij van belang achtten voor de eigen collectie en de Collectie Nederland. De Vereniging Rembrandt steunde deze musea bij de aankoop van in totaal 29 stukken.

Overzicht

Bekijk alles

De Vereniging Rembrandt heeft door de jaren heen meerdere zilveren kunstvoorwerpen helpen aankopen. Bekijk hier het complete overzicht.

Naar het overzicht
themafonds

Zilver

Hebt u een bijzondere voorliefde voor zilver? Door uw gift toe te wijzen aan het Themafonds Zilver van de Vereniging Rembrandt draagt u bij aan aankopen binnen uw favoriete verzamelgebied.

Zie, denk, doe mee

Als u zich hier aanmeldt ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief. U kunt zich hier weer elk moment voor afmelden.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dankuwel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Keramiek

Bk Nm 12013
Als Kunst Je Lief Is Header 1920X1080