2019 01 13 01
Vereniging 14 januari 2019

Als kunst je lief is verwelkomt 100.000ste bezoeker

Op zondag 13 januari 2019 heeft het Kröller-Müller Museum de 100.000ste bezoeker aan de tentoonstelling Als kunst je lief is verwelkomd. De eer viel te beurt aan de familie van Bercum uit Nijmegen, die de tentoonstelling drie weken voor het einde kwam bezoeken. Het gezin kreeg een bos bloemen en een jaarlidmaatschap voor twee personen van de Vereniging Rembrandt overhandigd door Marloes van Leersum, hoofd marketing van de Vereniging Rembrandt. De familie was zeer verguld met deze prijs: ‘Vallen we zomaar met onze neus in de boter.’

Reacties Kröller-Müller Museum en Vereniging Rembrandt

Lisette Pelsers, directeur Kröller-Müller Museum: ‘Dit is een fantastisch resultaat waar we heel blij mee zijn. Het is tevens een bekroning van een hele goede samenwerking tussen het museum en de Vereniging Rembrandt. Uit het publieksonderzoek weten we dat de bezoekers niet alleen uit heel Nederland, maar ook uit Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen komen. Ruim driekwart van de Nederlandse bezoekers geeft aan dat de tentoonstelling de reden is voor een bezoek aan het Kröller-Müller Museum. 93% van de bezoekers beoordeelt de expositie als goed tot zeer goed en bijna de helft van de bezoekers laat weten dat de tentoonstelling hun verwachting heeft overtroffen. Een beter compliment kun je als museum en tentoonstellingsmaker niet krijgen.’

Fusien Bijl de Vroe, directeur Vereniging Rembrandt: ‘De belangstelling en waardering voor deze tentoonstelling voelt als een compliment voor wat de Vereniging Rembrandt heeft helpen verzamelen. Ook de veertig musea die topstukken hebben willen uitlenen, verdienen grote dank.’

Laatste kans Als kunst je lief is

Als kunst je lief is toont tachtig belangrijke kunstwerken uit meer dan veertig musea in Nederland. De werken zijn de afgelopen tien jaar mede verworven met steun van de Vereniging Rembrandt. Als kunst je lief is toont de volle breedte van de museale aankopen: schilderijen, tekeningen, foto’s, sculpturen en veel meer. Het oudste werk is zo’n drieduizend jaar oud, het meest recente dateert uit 2016. Met deze tentoonstelling en de begeleidende publicatie De Collectie Nederland is niet af onderstrepen de partners het belang van (het blijven verzamelen voor) de Collectie Nederland, die voor iedereen toegankelijk is. De expositie is nog tot en met 3 februari 2019 te bezoeken.

Voor meer informatie: www.alskunstjeliefis.nl