General Idea Aids Wallpaper
26 september 2018 Kunst Persberichten

Iconisch werk General Idea aangekocht voor de Collectie Nederland

Het Stedelijk Museum Amsterdam en het Centraal Museum in Utrecht hebben met steun van de Vereniging Rembrandt het bekende AIDS-Wallpaper van kunstenaarscollectief General Idea aangekocht.

Het 'AIDS'-logo op het belang is een adaptatie van het beroemde 'LOVE'-logo van Robert Indiana. Het logo werd op affiches, stickers en andere multiples gebruikt en zo overal in het publieke leven verspreid. In 1990 verschenen de posters ook op de trams in Amsterdam. Bart Rutten, artistiek directeur Centraal Museum in Utrecht: 'AIDS Wallpaper past naadloos bij onze collectie en tentoonstellingen op het gebied van de hedendaagse kunst. Niet voor niets hebben we het werk eerder getoond in onze tentoonstelling Bye Bye De Stijl. Mooi dat we dit gezamenlijk met het Stedelijk Museum en de Vereniging Rembrandt hebben kunnen realiseren.'

AIDS Wallpaper is onderdeel van de tentoonstelling Echte Luxe... die tot en met 17 februari 2019 is te zien in het Stedelijk Museum Amsterdam.

Lees hier meer over het werk.

Als Kunst Je Lief Is Header 1920X1080
Uitgelicht

Bezoek meer dan 40 musea in een dag tijdens de tentoonstelling 'Als kunst je lief is'

Bekijk 'Als kunst je lief is'