Foto Museum Take Over Kmm
11 december 2018 Vereniging

Museum Take-over Als kunst je lief is: hét moment voor een familie-uitje naar het Kröller-Müller Museum

Op zondag 6 januari 2019 staat het Kröller-Müller Museum in het teken van de Museum Take-over, een vrolijk familie-evenement waarbij gezinnen en (groot)ouders met kinderen spelenderwijs kunstwerken ontdekken.

Dit jaar is het thema Take over – wat je lief is. Ga in de tentoonstelling Als kunst je lief is op zoek naar jouw lievelingskunstwerk en ontdek samen de ruim tachtig publiekslievelingen van veertig musea. Een unieke museumbeleving voor jong en oud die je niet mag missen!

Studenten ArtEZ hogeschool voor de kunsten
Tijdens de Museum Take-over wordt de educatieafdeling van Kröller-Müller Museum overgenomen door studenten van ArtEZ hogeschool voor de kunsten. Voor één dag hebben zij de touwtjes in handen. In de voorafgaande maanden bedenken ze de activiteiten, creëren hun eigen vormgeving en doen ervaring op met het promoten van het evenement. De Museum Take-over is de opvolger van het succesvolle familie-evenement De Winterspelen, dat sinds 2012 zeven keer plaatsvond in het Kröller-Müller Museum.

Lieveling
De studenten hebben hun lieveling al gevonden: de Kangoeroemuis van Aert Schouman uit het Dordrechts Museum. Ze zijn reuze benieuwd: welk kunstwerk heb jij lief?

Locatie: Kröller-Müller Museum, Otterlo
Datum en tijd: 6 januari 2019, 11:00-16:00

Deelname aan de activiteiten is gratis met een geldig entreebewijs, aanmelden is niet nodig.

Als Kunst Je Lief Is Header 1920X1080
Uitgelicht

Bezoek meer dan 40 musea in een dag tijdens de tentoonstelling 'Als kunst je lief is'

Bekijk 'Als kunst je lief is'