A Night at the Museum biedt leden van de Vereniging Rembrandt tussen de 30 en 50 jaar de mogelijkheid op een doordeweekse avond een museum te ontdekken. Een lezing of rondleiding zorgt voor extra verdieping.

Proefdraaien in Delft

De eerste editie van A Night at the Museum vindt plaats in Museum Prinsenhof Delft op 30 oktober vanaf 19.30 uur. Erik Kessels vertelt die avond over zijn bijzondere project In almost every picture en bezoekers kunnen in alle rust de tentoonstelling Pieter de Hooch. Uit de schaduw van Vermeer bezoeken. Leden van de Vereniging Rembrandt bezoeken deze avond gratis en mogen ook ieder één introducé meenemen. Kom ook en laat weten hoe de avond is bevallen en hoe wij A Night at the Museum nog succesvoller kunnen maken! Aanmelden kan via onderstaande link.

A Night at the Prinsenhof

Tentoonstelling

Pieter de Hooch

Pieter de Hooch is na Vermeer de bekendste Delftse schilder uit de 17de eeuw. Museum Prinsenhof Delft maakt als eerste museum ooit een overzichtstentoonstelling van zijn Delftse werk. De circa 30 schilderijen worden van over de hele wereld ingevlogen: van Sint-Petersburg tot Washington. De tentoonstelling Pieter de Hooch. Uit de schaduw van Vermeer is te zien van 11 oktober 2019 tot en met 16 februari 2020.

Special guest

Erik Kessels

Erik Kessels is medeoprichter en creatief directeur van het communicatiebureau KesselsKramer. Hij verzamelt fotografie, publiceert fotoboeken en stelt fototentoonstellingen samen. Erik is ook lid van de Raad van Adviseurs bij de Vereniging Rembrandt. Hij zal deze avond vertellen over zijn bijzondere project In Almost Every Picture, een serie boeken met gevonden amateurfoto's.

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met het allerlaatste verenigingsnieuws, zoals informatie over ontvangsten en gesteunde projecten.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Leeuw Van Rembrandt Detail
Rembrandtjaar 2019

39 Rembrandts in Nederland, met dank aan onze leden.