A Night at the Museum biedt leden van de Vereniging Rembrandt tussen de 30 en 50 jaar de mogelijkheid op een doordeweekse avond een museum te ontdekken. Een lezing of rondleiding zorgt voor extra verdieping.

Proefdraaien in Delft

De eerste editie van A Night at the Museum vond plaats in Museum Prinsenhof Delft op 30 oktober. Erik Kessels vertelde over zijn bijzondere project In almost every picture en de deelnemers werden uitgedaagd mee te doen met een fotografie-opdracht. Natuurlijk konden ze ook in alle rust de tentoonstelling Pieter de Hooch. Uit de schaduw van Vermeer bekijken. Leden van de Vereniging Rembrandt bezochten deze avond gratis en mochten ook ieder één introducé meenemen.

A Night at the Prinsenhof

Tentoonstelling

Pieter de Hooch

Pieter de Hooch is na Vermeer de bekendste Delftse schilder uit de 17de eeuw. Museum Prinsenhof Delft maakt als eerste museum ooit een overzichtstentoonstelling van zijn Delftse werk. De circa 30 schilderijen worden van over de hele wereld ingevlogen: van Sint-Petersburg tot Washington. De tentoonstelling Pieter de Hooch. Uit de schaduw van Vermeer is te zien van 11 oktober 2019 tot en met 16 februari 2020.

Special guest

Erik Kessels

Erik Kessels is medeoprichter en creatief directeur van het communicatiebureau KesselsKramer. Hij verzamelt fotografie, publiceert fotoboeken en stelt fototentoonstellingen samen. Erik is ook lid van de Raad van Adviseurs bij de Vereniging Rembrandt. Hij zal deze avond vertellen over zijn bijzondere project In Almost Every Picture, een serie boeken met gevonden amateurfoto's.

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met het allerlaatste verenigingsnieuws.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.