Het bestuur meent dat een fiduciair beheerder die per beleggingscategorie de beste vermogensbeheerder(s) selecteert nodig is voor een geprofessionaliseerd vermogensbeheer. De Vereniging Rembrandt heeft er voor gekozen geen eigen beleggingscommissie binnen haar organisatie te implementeren. Het bestuur van de Vereniging Rembrandt heeft weloverwogen besloten om in afstemming met het Prins Bernhard Cultuurfonds (PBC) de professionele aanpak, het (maatschappelijk verantwoord) beleid en de gemaakte keuzes van het PBC in principe te volgen. De beleggingscommissie van het PBC, bestaande uit experts, heeft na een uitvoerige procedure TKP Investments als fiduciair beheerder geselecteerd.

Het bestuur heeft TKP Investments per december 2016 aangesteld als de fiduciair beheerder van de Vereniging Rembrandt. Ruim twintig pensioenfondsen vertrouwen dagelijks op de dienstverlening van TKP Investments. Dit zijn zowel bedrijfstak- als ondernemingspensioenfondsen die het pensioen verzorgen van zo’n 1,7 miljoen Nederlanders. TKP Investments is een 100% onderdeel van Aegon Asset Management.

De Vereniging Rembrandt neemt de beleggingsportefeuille van het PBC als uitgangspunt voor de inrichting van haar beleggingsportefeuille. Uit het beleggingsmandaat volgt dat TKP Investments rekening dient te houden met het duurzame beleggingsbeleid dat de Vereniging Rembrandt voor ogen staat. Het bestuur en de door het bestuur ingestelde Financiële Commissie (FC) zullen steeds kritisch het beleid en de performance van de fiduciair beheerder beoordelen.

Zie, denk, doe mee

Als u zich hier aanmeldt ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief. U kunt zich hier weer elk moment voor afmelden.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Rembrandtfondsen

Fondsen
De Bray Bloemstilleven
Leeuw Van Rembrandt Detail
Rembrandtjaar 2019

39 Rembrandts in Nederland, met dank aan onze leden.