De Nederlandse kunstcollecties behoren tot de beste ter wereld. Ze overschrijden genres, tijden en culturen. De Vereniging Rembrandt zorgt ervoor dat al die collecties ons kunnen blijven inspireren. Dat doen we met kennis en passie. Met oog voor verleden, heden en toekomst.

Onze kernwaarden

Atlas Valk kaart van Nederland

Overkoepelend

Wij zijn de enige particuliere organisatie die zich ontfermt over de Nederlandse kunstcollectie als geheel. Wie lid wordt van de Vereniging Rembrandt, wordt vriend van meer dan 125 musea. Musea die dankzij jou hun collectie nog verder kunnen verrijken, restaureren en onderzoeken. Met elkaar is het mogelijk.

Van der Elsken verkleind

Onafhankelijk

De Vereniging Rembrandt is onafhankelijk van politiek en overheid. Daardoor kunnen wij ons richten op het belang van de kunstcollectie van Nederland, voor nu en voor de toekomst.

Dubbelportret Boerhaave Verkleind

Expertise

De Vereniging Rembrandt is een keurmerk. Ons team van experts heeft verstand van kunst en haar geschiedenis. Zij hebben zicht op de Nederlandse museumcollecties. Daardoor weten zij welke kunstwerken van toegevoegde waarde zijn.

Schalcken Bijgesneden

Bevlogenheid

Passie voor kunst is onze drijfveer. Wij geloven dat goede kunst voor iedereen toegankelijk moet zijn. Daarom zetten wij ons elke dag in voor de verbreding en verdieping van de Nederlandse kunstcollecties.

Bekijk ook

Sinds 1883 onmisbaar