Collectieverrijking

Steun bij aankopen

De Vereniging Rembrandt steunt musea door heel Nederland bij het versterken van hun collecties. Musea die een aanvraag tot steunverlening overwegen worden verzocht telefonisch contact op te nemen met Fusien Bijl de Vroe, directeur van de Vereniging Rembrandt. Zij is te bereiken via het telefoonnummer van het bureau. Nadat dit eerste contact heeft plaatsgevonden wordt het aanvraagformulier opgestuurd.

Onderzoeksbeurzen

De Vereniging Rembrandt steunt sinds 2012 collectiegerelateerd onderzoek door musea. Deze onderzoeksbeurzen bedragen maximaal € 20.000 en zijn bedoeld voor onderzoekers tot circa 35 jaar.

Restauratie

Steun bij restauratie

Topstukken in onze gezamenlijke collecties verdienen een plek op zaal. Met de oprichting van het BankGiro Loterij Restauratiefonds begon de Vereniging Rembrandt in 2018 met het bijdragen aan restauraties. Zo wordt het mogelijk om sleeping beauties uit het depot wakker te kussen en zo de collectie op zaal van nieuw elan te voorzien.