Onze Nederlandse museumcollecties worden niet vanzelf verrijkt met topkunst. Door te schenken aan de Vereniging Rembrandt stelt u kunstmusea in heel Nederland in staat om hun collecties nog mooier en diverser te maken. Elke gift - klein of groot, periodiek of eenmalig - kan daarbij een verschil maken.

Omslag boekje nalaten

Informatieboekje

Benieuwd naar hoe u kunt nalaten? Vul hier uw gegevens in en download meteen ons informatieboekje.

Vul alle velden in, alstublieft.

Dank voor uw interesse

U kunt ons informatieboekje hieronder downloaden.

Hoe kan ik geven?

Eenmalig

U kunt eenvoudig een eenmalige gift doen via de donatieknop hieronder. Klein of groot, elke bijdrage is welkom. U kunt uw gift ook overmaken naar rekeningnummer NL21 ABNA 0252 2008 61 (BIC: ABNANL2A) t.n.v. de Vereniging Rembrandt o.v.v. ‘gift’.

Periodiek

Als u gedurende minimaal vijf jaar, jaarlijks een vast bedrag van minimaal 350 euro wilt schenken, dan kunt u Meester worden. Hier zitten fiscale voordelen aan vast.

In natura

Als u besluit de Vereniging Rembrandt één of meerdere kunstwerken te schenken, dan zullen wij die met de grootst mogelijke zorg proberen te plaatsen in het meest passende museum.
Gericht geven

Themafonds

Vanaf 1.000 euro - periodiek of eenmalig - kunt u via een Themafonds of Open Fonds aankopen uit uw favoriete verzamelgebied steunen. Net als bij elke andere gift aan de Vereniging Rembrandt, zijn hier fiscale voordelen aan verbonden. Via een van onze Meester-lidmaatschappen geniet u bovendien optimaal van de wederprestaties.

Concreet en persoonlijk

Fonds op Naam

Bij een gift vanaf 75.000 euro (of 15.000 euro per jaar gedurende vijf jaar) is het mogelijk een Fonds op Naam op te richten. Zo kunt u de aankoop steunen van kunst die u dierbaar is, maar ook onderzoek of restauraties mogelijk maken. De naam van het fonds wordt vermeld bij het door u gesteunde kunstwerk, onderzoeks- of restauratieproject.

Stichtingen en (vermogens)fondsen

Beheert u een stichting of een fonds met een missie ter bevordering van kunst en cultuur? Via een Fonds op Naam kunt u (een deel van) het vermogen onderbrengen bij de Vereniging Rembrandt. U bepaalt zelf welke beoogde projecten en/of aankopen vanuit uw fonds worden gesteund. De Vereniging Rembrandt verzorgt de begeleiding, beoordeling en afhandeling van de aanvragen. Ook organiseren wij persoonlijke ontvangsten rondom aanvragen die uit uw fonds zijn gesteund.

Geven vanuit het buitenland

Wilt u schenken vanuit het buitenland? Via Transnational Giving Europe (TGE) is dat mogelijk met fiscale voordelen. Inwoners van het Verenigd Koninkrijk kunnen gebruikmaken van de Charities Aid Foundation (CAF) en inwoners van de Verenigde Staten van Myriad USA en The Netherland-America Foundation (NAF). Wij vertellen u graag meer over de fiscale voordelen van geven vanuit het buitenland, maar omdat deze per land verschillen, raden wij u vooral aan om contact op te nemen met uw belastingadviseur.

In goede handen

De Vereniging Rembrandt is een ANBI met een CBF-keurmerk. Dat houdt in dat wij uiterst zorgvuldig omgaan met uw schenking. Die komt volledig ten goede aan onze doelstelling, want wij zijn vrijgesteld van schenkbelasting.

Vragen of advies?

Hebt u nog vragen of wilt u advies over geven aan de Vereniging Rembrandt? Neem gerust contact met mij op.

Mathilde 1

Mathilde van der Werff, hoofd Mecenaat