Ruim zestig fondsen

De Vereniging Rembrandt beheert ruim zestig fondsen, onderverdeeld in drie typen: Themafondsen, Fondsen op Naam en Cirkelfondsen. Deze fondsen zijn onmisbaar: ze zorgen voor nieuwe aanwinsten, financieren onderzoek naar collecties en maken langverwachte restauraties mogelijk.

Drie soorten

Onze fondsen

Chihuly  Grand Stairwell Installation Zonder Mensen Verkleind

Themafonds

Wij steunen aankopen in vijftien verzamelgebieden. Aan elk is een Themafonds verbonden. Door uw gift toe te wijzen aan een Themafonds, draagt u bij aan het aankopen van kunst van uw voorkeur. Ook kunt u restauraties mogelijk maken.

Busschop

Fonds op Naam

Een Fonds op Naam maakt uw bijdrage aan de kunstcollectie van Nederland persoonlijk en concreet. Ook kunt u met een Fonds op Naam een familienaam in stand houden of een dierbare eren.

Horn_Opposites of white

Cirkelfonds

De Vereniging Rembrandt kent leden die op eigen initiatief een cirkel hebben opgericht. Via hun eigen fonds verbinden zij de naam van de cirkel aan kunstwerken die mede met hun steun zijn aangekocht.

Thek Farewell To Washington Square Nog Kleiner

Paul Thek, Farewell to Washington Square, 1972 | acrylverf op doek, 244,3 x 167,5 cm | Kunstmuseum Den Haag | gesteunde aankoop uit 2019

De kunstenaar die wij op dit schilderij vanuit een raam aan het werk zien, is Paul Thek zelf. De merkwaardige motieven, zoals de sinaasappel in het midden van het venster en de kersen in de ruimte om het venster heen, hebben allemaal een zeer persoonlijke betekenis. Voor steun aan deze aankoop deed de Vereniging Rembrandt een beroep op drie van haar fondsen, elk van een ander type: het Coleminks Fonds (Fonds op Naam), het Titus Fonds (Cirkelfonds) en het Themafonds Naoorlogse en Hedendaagse kunst.

Voor vragen kunt u contact opnemen met Mathilde van der Werff, hoofd Mecenaat

vanderwerff@verenigingrembrandt.nl