Divers Maar Verbonden

Divers maar verbonden

Leden van de Vereniging Rembrandt zijn te vinden in heel Nederland – en zelfs daarbuiten. Ze zijn van alle leeftijden en komen uit alle lagen van de bevolking. Ze zijn vereend door hun liefde voor kunst en hun geloof in de verbindende kracht van het openbaar kunstbezit. De Vereniging geeft op verschillende manieren uitdrukking aan hun verbondenheid. Door middel van de Rembrandtkaart bijvoorbeeld, die elk lid vrije toegang geeft tot alle musea die door de Vereniging zijn gesteund, maar ook door het regelmatig organiseren van bijeenkomsten en ontvangsten.

Rembrandtcirkels

De Vereniging Rembrandt kent leden die op eigen initiatief zogenaamde vraaggezelschappen hebben opgericht. Zij organiseren verschillende activiteiten, hierbij ondersteund door de Vereniging Rembrandt. Via hun eigen gezamenlijk opgerichte fonds verbinden zij de naam van hun cirkel aan kunstwerken die met steun van de Vereniging Rembrandt zijn aangekocht.

Ik vind het heel motiverend om te zien hoe zoveel mensen als tegenkracht van alle lelijkheid in de wereld zich willen inzetten voor het mooie.

Fusien Bijl de Vroe directeur Vereniging Rembrandt

Voor de leden

Vrije toegang

Rembrandtkaart

De musea zijn de Vereniging Rembrandt zeer dankbaar voor haar steun bij de versterking van hun collecties. Daarom bieden zij haar leden op vertoon van de Rembrandtkaart vrije toegang. Weten waar de Rembrandtkaart geldig is? Klik op onderstaande link.

verdieping

Bulletin

De leden van de Vereniging Rembrandt ontvangen drie keer per jaar het Bulletin. Hierin wordt onder meer wordt verteld over de verleende steun aan kunstaankopen. Op deze manier delen de leden in de passie en de kennis van de musea en wordt duidelijk waarom nu juist deze aankoop het verhaal van de collectie van dat museum beter kan vertellen.

Bulletin
20190629 077 Lakenhal Bijgesneden
bijeenkomsten

Speciale openstellingen

Om de leden te bedanken voor hun betrokkenheid en te laten zien wat zij samen voor elkaar hebben gekregen, organiseert de Vereniging Rembrandt regelmatig bijeenkomsten en ontvangsten. Hiertoe behoren ook exclusieve openstellingen die musea voor de leden van de Vereniging Rembrandt organiseren. Zo zijn er previews geweest van grote tentoonstellingen als de Late Rembrandt in het Rijksmuseum en De oase van Matisse in Stedelijk Museum Amsterdam.

Bekijk ook

136 jaar en nog steeds onmisbaar