Om u als lid op de hoogte te houden van gesteunde aankopen, onderzoeken en restauraties sturen wij u drie keer per jaar het Bulletin van de Vereniging Rembrandt toe.

Bijzondere kijkjes achter de schermen

In het Bulletin leest u verhalen die u nergens anders vindt. Verhalen die niet alleen over een nieuwe aanwinst gaan, maar ook over de weg ernaar toe. Over onverwachte schenkingen, jarenlange zoektochten, toevalstreffers en bloedstollende veilingen. Zo vertelde Doede Hardeman, hoofd Collecties in Kunstmuseum Den Haag, over hoe het museum erin slaagde een paar zeldzame bloemenpiramides van Delfts aardewerk te bemachtigen op een avondveiling in Parijs. U leest hierover in onderstaand artikel.

Bloemenpiramides Kunstmuseum Den Haag detail 4
Een spannende avond aan de Stadhouderslaan

Bulletin van de Vereniging Rembrandt, voorjaar 2020, pp. 44-48

Download

'Ik vind het altijd heel fijn als het Bulletin op de mat valt. Dan laat ik alles uit mijn handen vallen en ga ik heerlijk lezen.'

Anoniem lid Algemene Ledenvergadering 2019
Actueel en relevant

Naast verhalen over nieuwe aanwinsten leest u in het Bulletin over ontwikkelingen in de museale wereld en over de betekenis van kunst, zowel voor het individu als voor de samenleving als geheel. Zo schreef cultuurhistorica Gunay Uslu over de Collectie Nederland in een veranderende maatschappij en kunstjournaliste Wieteke van Zeil over hoe kijken naar kunst kan leiden tot een meer zorgvuldige oordeelsvorming. Hun artikelen staan hieronder.

Globes Amsterdam Museum bijgesneden en verkleind nieuw
Mensen hebben benen

Bulletin van de Vereniging Rembrandt, najaar 2018, pp. 10-14

Download
Kunst als klimop voor de geest omslag
Kunst als klimop voor de geest

Bulletin van de Vereniging Rembrandt, najaar 2020, pp. 22-25.

Vaste rubrieken

En natuurlijk zijn er de vaste rubrieken: de columns van Henk van Os en Wim Pijbes, de interviews met leden en het nieuws over onderzoek, restauraties, tentoonstellingen en bijeenkomsten van de Vereniging Rembrandt. Voor wie op de hoogte wil blijven van alles wat er speelt rond de Collectie Nederland is het Bulletin van de Vereniging Rembrandt niet te missen!

Bekijk ook

Rembrandtcirkels