Om u als lid op de hoogte te houden van gesteunde aankopen, onderzoeken en restauraties sturen wij u drie keer per jaar het Bulletin van de Vereniging Rembrandt toe.

Bijzondere kijkjes achter de schermen

In het Bulletin leest u verhalen die u nergens anders vindt. Verhalen die niet alleen over een nieuwe aanwinst gaan, maar ook over de weg ernaar toe. Over bloedstollende veilingen, onverwachte schenkingen, jarenlange zoektochten en over toevalstreffers. Zo vertelde conservator Daan Kok het ongelooflijke verhaal van de ontdekking van een 19de-eeuwse Japans kamerscherm, dat na aankoop een sleutelstuk in de collectie van Museum Volkenkunde werd. U leest hierover in onderstaand artikel.

Kamerscherm Montage Groot
Japans kamerscherm ontdekt

Bulletin van de Vereniging Rembrandt, zomer 2018, pp. 22-29

Download

‘Ik vind het fijn als het Bulletin op de mat valt. Dan laat ik alles uit mijn handen vallen en ga ik heerlijk lezen.’

Anoniem lid Algemene Ledenvergadering 2019
Actueel en relevant

Naast verhalen over nieuwe aanwinsten leest u in het Bulletin over ontwikkelingen in de museale wereld en over de betekenis van kunst, zowel voor het individu als voor de samenleving als geheel. Cultuurhistorica Gunay Uslu schreef recent over de Collectie Nederland in een veranderende maatschappij en kunstjournaliste Wieteke van Zeil gaf handreikingen voor een beter museumbezoek in haar artikel ‘Goed kijken begint met negeren’.

Artikel Wieteke van Zeil
Globes Amsterdam Museum Bijgesneden En Verkleind Nieuw
Mensen hebben benen

Artikel Gunay Uslu over de Collectie Nederland in een veranderende maatschappij in Bulletin van de Vereniging Rembrandt, najaar 2018, pp. 10-14

Vaste rubrieken

En natuurlijk zijn er de vaste rubrieken: de columns van Henk van Os en Wim Pijbes, de interviews met leden en het nieuws over onderzoek, restauraties, tentoonstellingen en bijeenkomsten van de Vereniging Rembrandt. Voor wie op de hoogte wil blijven van alles wat er speelt rond de Collectie Nederland is het Bulletin van de Vereniging Rembrandt niet te missen!

Rembrandt Portret Van Johannes Wtenbogaert Verkleind
Ogenblik: Stil schenken

Column Henk van Os in Bulletin van de Vereniging Rembrandt, voorjaar 2019, p. 35

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met het allerlaatste verenigingsnieuws, zoals informatie over ontvangsten en gesteunde projecten.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Rembrandtcirkels

Rp T 2016 35
Ophangen Van Doesburg Zonderlogo Bijgesneden En Verkleind
Steun onze missie

Word nu lid en krijg de rest van 2019 cadeau!

Onze lidmaatschappen