De leden van de Vereniging Rembrandt hebben op vertoon van de Rembrandtkaart vrije toegang tot de vaste collecties van de onderstaande musea die de Vereniging heeft gesteund bij de aankoop van kunstwerken. Sommige musea zijn tijdelijk gesloten in verband met een renovatie of hebben afwijkende openingstijden of voorwaarden. Wij raden u dan ook aan om voorafgaand aan uw bezoek de website van de betreffende instelling te raadplegen voor de actuele gegevens.

Alkmaar: Stedelijk Museum Alkmaar • Amerongen: Kasteel Amerongen • Amersfoort: Museum Flehite • Ammerzoden: Kasteel Ammersoyen • Amstelveen: Cobra Museum voor Moderne Kunst • Amsterdam: Allard Pierson Museum, Amsterdam Museum, Amsterdam Pipe Museum, Bijbels Museum, Joods Historisch Museum, Museum Het Rembrandthuis, Museum Het Schip, Museum Ons’ Lieve Heer op Solder, Museum Van Loon, Museum Willet-Holthuysen, Scheepvaartmuseum, Rijksmuseum, Stadsarchief Amsterdam, Stedelijk Museum Amsterdam, Tropenmuseum, Van Gogh Museum • Apeldoorn: Paleis Het Loo • Appingedam: Museum Stad Appingedam • Arnhem: Gelders Archief, Museum Arnhem • Assen: Drents Museum • Asten: Klok & Peel Museum Asten • Barneveld: Veluws Museum Nairac • Berg en Dal: Afrika Museum • Bergen op Zoom: Het Markiezenhof • Beverwijk: Museum Kennemerland • Breda: Stedelijk Museum Breda • Brielle: Historisch Museum Den Briel • Culemborg: Elisabeth Weeshuis Museum • Delft: Museum Prinsenhof Delft • Deventer: Deventer Verhaal, Speelgoedmuseum • Dordrecht: Dordrechts Museum, Huis van Gijn • Eindhoven: Van Abbemuseum • Edam: Edams Museum • Enkhuizen: Zuiderzeemuseum • Enschede: Rijksmuseum Twenthe • Franeker: Museum Martena • Gorinchem: Gorcums Museum • Gouda: Museum Gouda • ‘s-Gravenhage: Museum Beelden aan Zee, Gemeentemuseum Den Haag, Haags Historisch Museum, Koninklijke Bibliotheek, Mauritshuis, Museum Bredius, Museum Meermanno, De Mesdag Collectie • Groningen: Groninger Museum • Haarlem: Frans Hals Museum, Museum Haarlem, Teylers Museum • Haarzuilens: Kasteel de Haar • Harlingen: Hannemahuis • Hattem: Voerman Museum • s’-Heerenberg: Kasteel Huis Bergh • Heerenveen: Museum Belvédère • Heino/Wijhe: Museum de Fundatie/Kasteel het Nijenhuis • Helmond: Museum Helmond • ’s-Hertogenbosch: Het Noordbrabants Museum, Design Museum Den Bosch • Heusden aan de Maas: Het Gouverneurshuis • Hilversum: Museum Hilversum • Hoorn: Westfries Museum • Katwijk: Katwijks Museum • Laren: Singer Laren • Leek: Museum Nienoord • Leens: Landgoed Verhildersum • Leerdam: Nationaal Glasmuseum • Leeuwarden: Fries Museum, Keramiekmuseum Princessehof • Leiden: Museum Boerhaave, Rijksmuseum van Oudheden, Museum Volkenkunde, Museum De Lakenhal, Universitaire Bibliotheken Leiden • Loosdrecht: Kasteel-Museum Sypesteyn • Maastricht: Bonnefantenmuseum • Marken: Marker Museum • Middelburg: Zeeuws Museum • Naarden: Nederlands Vestingmuseum • Nijmegen: Museum Het Valkhof • Otterlo: Kröller-Müller Museum, Nederlands Tegelmuseum • Oud-Zuilen: Slot Zuylen • Purmerend: Purmerends Museum • Ridderkerk: Huys ten Donck (alleen de tuinen) • Roermond: Cuypershuis • Rotterdam: Het Nieuwe Instituut, Kunsthal Rotterdam, Maritiem Museum Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, Museum Rotterdam, Wereldmuseum Rotterdam (tot nader order verschaft de Rembrandtkaart geen gratis toegang) • Rozendaal: Kasteel Rosendael • De Rijp: Museum In 't Houten Huis • Rijswijk (Zuid-Holland): Museum Rijswijk • Scheveningen: Museum Beelden aan Zee • Schiedam: Stedelijk Museum Schiedam • Schoonhoven: Nederlands Zilvermuseum • Sluis: Museum Het Belfort • Sneek: Fries Scheepvaart Museum • Soest: Nationaal Militair Museum • Tiel: Flipje en Streekmuseum Tiel • Tilburg: TextielMuseum • Uden: Museum voor Religieuze Kunst • Uithuizen: Menkemaborg • Utrecht: Centraal Museum, Museum Catharijneconvent, Museum Speelklok • Vaassen: Kasteel Cannenburch • Vlissingen: muZEEum • Voorburg: Museum Swaensteyn • Voorschoten: Kasteel Duivenvoorde • Weesp: Museum Weesp • Woerden: Stadsmuseum Woerden • Zaandam: Zaans Museum, Museum van het Nederlandse Uurwerk • Zaltbommel: Stadskasteel Zaltbommel • Zierikzee: Stadhuismuseum • Zutphen: Musea Zutphen (Museum Henriëtte Polak, Stedelijk Museum) • Zwolle: Museum de Fundatie/Paleis aan de Blijmarkt

Musea die niet behoren tot de gesteunde musea, maar de Rembrandtkaart wel accepteren

Alphen aan den Rijn: Archeon • Amsterdam: Huis Marseille (50% korting op entree) • Amstelveen: Museum Jan van der Togt • Bergen: Museum Kranenburgh • 's-Gravenhage: Museum de Gevangenpoort • Kampen: Stedelijk Museum Kampen • Rotterdam: Chabot Museum, Nederlands Fotomuseum • Tilburg: Museum De Pont • Venlo: Museum van Bommel van Dam

Zie, denk, doe mee

Als u zich hier aanmeldt ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief. U kunt zich hier weer elk moment voor afmelden.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dankuwel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Rembrandtcirkels

Andriessen Kinderen Bij Een Vreugdevuur
Als Kunst Je Lief Is Header 1920X1080