Familieportret Floris Cornelisz. de Lange (1635-1714) en Trijntje Jans (overleden 1713) en twee zonen uit een eerder huwelijk, Cornelis en Adriaan

1685 Jan de Braij

0 38 2189 1903 1 1 3
Jan de Braij (1626/1627 - 1697)
oil on canvas
height: 136 cm = 53 1/2 in., width: 163 cm = 64 1/8 in.
17de-eeuwse schilderkunst
1903
Collectie Honig, Zaandijk; veiling, Frederik Muller & Cie, Amsterdam, 07/07/1903, lot n° onbekend, 1903, Zaandijk, vh. Zaanlandsche Oudheidkamer, Zaans Museum, collectie Vereeniging tot Instandhouding en Uitbreiding der Zaanlandsche Oudheidkundige Verzameling 'Jacob Honig Jansz. Jr.' (collectie ZOV), inv. n° ZOV-01254
Literatuur
(Anon. author), Catalogus van de tentoonstelling van Zaanlandsche oudheden en merkwaardigheden, T. de Jong, Westzaan, 1874, cat. n° 1373, Gerrit Jan Honig (ed.), Catalogus der verzameling 'Jacob Honig Jsz. Jr.' in de Zaanlandsche Oudheidkamer te Zaandijk, 2 vols, Vereeniging tot instandhouding en uitbreiding der Zaanlandsche oudheidkundige verzameling, Zaandijk, 1900-1914, vol. 2, Schilderijen, voorwerpen betrekking hebbende op huiselijk, maatschappelijk leven, handel en nijverheid, kleederdrachten, penningen enz., cat. n° 31, Jaarverslag Vereniging Rembrandt, Vereeniging Rembrandt tot Behoud en Vermeerdering van Kunstschatten in Nederland, Amsterdam, 1903, p. 3, Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, Verlag des Kunstgeschichtlichen Seminars der Universität Marburg an der Lahn, vol. XI-XII, 1938 and 1939, J.W. von Moltke, Jan de Bray, ref. n° 57, p. 421-523 (Moes, Ic. Bat. 4351), De Zaende, Maandblad gewijd aan de historie, folklore en genealogie van de Zaanstreek, 1946, Wormerveer, the Netherlands, Gerrit Jan Honig, Uit den Gulden Bijkorf, Genealogisch-historisch-economische studiën over Zaansche families, Koog aan de Zaan, 1952

Ziet u een fout? Of hebt u extra informatie over dit object? Laat het ons weten!