Portret van Cornelis Gerritsz. de Lange, koopman en magistraat te Jisp (circa 1589-1664)

1664 Lucas van de Kaey

0 38 2193 1903 1 1 4
Lucas van de Kaey (? - 1672/1692)
oil on canvas
height: 117 cm = 46 1/8 in., width: 102.8 cm = 40 1/2 in.
17de-eeuwse schilderkunst
1903
Veiling, Frederik Muller & Cie, Amsterdam, 07/07/1903, lot 151, 1903, Zaandijk, vh. Zaanlandsche Oudheidkamer, Zaans Museum, collectie Vereeniging tot Instandhouding en Uitbreiding der Zaanlandsche Oudheidkundige Verzameling 'Jacob Honig Jansz. Jr.' (collectie ZOV), inv. n° ZOV-01257
Literatuur
Ferdinand K.R.C. Sassen, Genealogie De Lange, p. 19, (Anon. author), Catalogus van de tentoonstelling van Zaanlandsche oudheden en merkwaardigheden, T. de Jong, Westzaan, 1874, cat. n° 1374, Gerrit Jan Honig (ed.), Catalogus der verzameling 'Jacob Honig Jsz. Jr.' in de Zaanlandsche Oudheidkamer te Zaandijk, 2 vols, Vereeniging tot instandhouding en uitbreiding der Zaanlandsche oudheidkundige verzameling, Zaandijk, 1900-1914, vol. 2, Schilderijen, voorwerpen betrekking hebbende op huiselijk, maatschappelijk leven, handel en nijverheid, kleederdrachten, penningen enz., cat. n° 34, Jaarverslag Vereniging Rembrandt, Vereeniging Rembrandt tot Behoud en Vermeerdering van Kunstschatten in Nederland, Amsterdam, 1903, p. 3, Marburger Jahrbuch für Kunstwissenschaft, Verlag des Kunstgeschichtlichen Seminars der Universität Marburg an der Lahn, vol. XI-XII, 1938 and 1939, J.W. von Moltke, Jan de Bray, ref. n° 57, p. 421-523, ill. p. 471 (as attributed to Jan de Bray; Moes, Ic. Bat. 4351)

Ziet u een fout? Of hebt u extra informatie over dit object? Laat het ons weten!