Rembrandt Vaandeldrager iets meer verkleind
Vereniging 26 april 2022

De vaandeldrager in heel Nederland te zien

Dankzij de unieke samenwerking van twaalf musea reist De vaandeldrager door alle provincies van Nederland. Op deze manier worden zoveel mogelijk mensen in staat gesteld dit meesterwerk van Rembrandt te zien.
Friesland bijt het spits af

De vaandeldrager is van 30 april tot en met 29 mei te zien in het Fries Museum in Leeuwarden. Het schilderij is daarna steeds een maand te gast in een van de andere deelnemende musea in het land. Elk museum zal in ieder geval één dag gratis toegang bieden. Na de rondreis is Rembrandts Vaandeldrager blijvend te bewonderen in de Eregalerij van het Rijksmuseum. Meer informatie over de tournee en het schilderij zelf vind je op www.vaandeldragerontour.nl.

Alles weten over De vaandeldrager?

Word dan nu lid van de Vereniging Rembrandt. Leden van de Vereniging Rembrandt ontvangen een speciale uitgave over deze historische aankoop en worden uitgenodigd voor een lezing in het deelnemende museum bij hen in de buurt. Klik hier voor meer informatie over deze actie.

De vaandeldrager van Rembrandt werd eind januari 2022 aangekocht door de Nederlandse Staat met steun van de Vereniging Rembrandt, de VriendenLoterij en het Rijksmuseum Fonds. De rondreis door Nederland wordt mogelijk gemaakt door het Rijksmuseum, de Vereniging Rembrandt en de Vriendenloterij.