Rembrandt Vaandeldrager iets meer verkleind
Vereniging 26 april 2022

De vaandeldrager in heel Nederland te zien

Dankzij de unieke samenwerking van twaalf musea reist De vaandeldrager door alle provincies van Nederland. Op deze manier worden zoveel mogelijk mensen in staat gesteld dit meesterwerk van Rembrandt te zien.
Nu te zien in Flevoland

De vaandeldrager is van 2 t/m 29 september te zien in de Kunstlinie in Almere. Het schilderij gaat hierna op reis naar Noord-Brabant, naar het Noord-Brabants Museum in Den Bosch. Elk deelnemend museum zal in elk geval één dag gratis toegang bieden. Na de rondreis is Rembrandts Vaandeldrager blijvend te bewonderen in de Eregalerij van het Rijksmuseum. Meer informatie over de tournee en het schilderij vind je hier.

Wat maakt dit schilderij zo bijzonder?

Als nieuw lid ontvang je een speciale uitgave over deze historische aankoop en word je uitgenodigd voor een lezing in een deelnemend museum bij jou in de buurt. Zo kom je alles te weten over dit meesterwerk, bijvoorbeeld of het nu een zelfportret is of niet. Gebruik bij het afsluiten van je lidmaatschap de promotiecode VAANDELDRAGERONTOUR. Als lid help je niet alleen topkunst verzamelen, je krijgt ook vrije toegang tot 125+ musea door heel Nederland.

De vaandeldrager van Rembrandt werd eind januari 2022 aangekocht door de Nederlandse Staat met steun van de Vereniging Rembrandt, de VriendenLoterij en het Rijksmuseum Fonds. De rondreis door Nederland wordt mogelijk gemaakt door het Rijksmuseum, de Vereniging Rembrandt en de Vriendenloterij.

Speciale uitgave De vaandeldrager verkleind

Speciale uitgave over Rembrandts Vaandeldrager gemaakt i.s.m. het Rijksmuseum - het hoofdartikel is van Jonathan Bikker, conservator 17de-eeuwse Nederlandse schilderkunst in het Rijksmuseum en Rembrandt-expert bij uitstek