Bulletin maart header
Vereniging 6 april 2021

Het nieuwe Bulletin is verschenen

Leden van de Vereniging Rembrandt ontvingen onlangs weer het nieuwste nummer van het Bulletin. Op de voorkant prijkt de spectaculaire wandsculptuur van El Anatsui voor Stedelijk Museum Amsterdam. Ook is er aandacht voor Max Beckmanns schilderij Apollo, aangekocht door Museum Boijmans Van Beuningen. Naast artikelen over recent gesteunde aanwinsten, bevat dit voorjaarsnummer onder meer bijdragen over kijkplezier in de natuur.

Naar buiten

Gijsbert van der Wal en Henk van Os schrijven over hoe kunstenaars hun leerden kijken naar de schoonheid van het (Nederlandse) landschap. De focus op natuur in dit Bulletin houdt verband met het themajaar 2021 'Ode aan het Nederlandse landschap', uitgeroepen door het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen. De Vereniging Rembrandt lanceerde daarom in samenwerking met Natuurmonumenten een toepasselijke fotoactie. Meedoen? Meer informatie over de actie vind je achter in het Bulletin en binnenkort op onze website.