Stedelijk Museum Amsterdam Sfeerbeeld
18 oktober 2019

UITVERKOCHT - RembrandtCarrousel: kunst van nu, icoon van de toekomst?

Het verzamelen van kunst van nu is een gedurfde zaak. Want hoe weet je of een werk dat vers uit het atelier komt over dertig jaar nog indruk maakt? In samenwerking met het Stedelijk Museum Amsterdam presenteert de Vereniging Rembrandt een avontuurlijke avond rond precies deze vraag.

Programma

Op diverse locaties in het Stedelijk Museum worden verrassende presentaties gehouden, waaronder een inleiding door Rein Wolfs die per 1 december aantreedt als nieuwe museumdirecteur. Tijdens deze avond kunnen de gasten bovendien:

• de tentoonstelling Chagall, Picasso, Mondriaan e.a.: Migranten in Parijs in alle rust ontdekken;
  • in kleine groepjes op korte kunstsafari's gaan langs hoogtepunten uit de vaste collectie in STEDELIJK BASE;
  • een bijzonder inkijkje krijgen in het verzamelbeleid van het Stedelijk Museum;
  • alles te weten komen over hoe de Vereniging Rembrandt besluit over steunverlening bij beoogde aankopen van moderne en hedendaagse kunst.
Wanneer?

Dinsdag 19 november 2019, 19.30-22.00 uur.

Aanmelden

Als bijdrage in de kosten vragen we aan leden van de Vereniging Rembrandt € 5. Voor niet-leden is de toegangsprijs € 10. Leden van de Vereniging Rembrandt reserveren hun tickets hier, niet-leden doen dat hier.

RembrandtCarrousel is onze Rembrandtlezing nieuwe stijl, die traditiegetrouw in het najaar plaatsvindt.