Koch souvenir
Vereniging 19 januari 2021

Vereniging Rembrandt in Financial Focus

Onlangs interviewde Financial Focus, een digitaal platform van ABN AMRO, Fusien Bijl de Vroe, directeur van de Vereniging Rembrandt. Het interview is onderdeel van de nieuwe serie 7 vragen aan waarin directeuren van goede doelen vertellen over hun werk en wat hen drijft.

Bewustwording

In het interview vertelt Fusien Bijl de Vroe over hoe kunst inspireert: om met elkaar in gesprek te gaan, waar dat soms niet mogelijk leek, en om open te blijven staan voor nieuwe dingen. Als een van de grootste uitdagingen van haar werk als directeur noemt zij het vergroten van de bewustwording bij museumbezoekers, die vaak niet weten dat veel topstukken dankzij de betrokkenheid van particulieren in het museum terechtkwamen. 'Als je dat weet en je geniet van wat je kunt zien, dan wil je er toch ook aan bijdragen?' De Vereniging Rembrandt biedt daarvoor een unieke mogelijkheid, omdat zij kunstliefhebbers de kans geeft om mee te verzamelen voor de Nederlandse musea. Lees hier het hele interview.

Afbeelding: Pyke Koch, Souvenir d'un songe I, ca. 1966 | olieverf op doek, 60 × 75 cm | Centraal Museum, Utrecht | gesteunde aankoop uit 1989