Foto gongslag Vereniging Rembrandt en Rembrandtje
Vereniging 5 mei 2022

Vereniging Rembrandt start zakelijke partnerschappen

Vanaf nu kunnen niet alleen individuele kunstliefhebbers, maar ook organisaties zich verbinden aan de Vereniging Rembrandt. Met een zakelijk partnerschap dragen zij bij aan het behoud en de verdere verrijking van de kunstcollectie van Nederland. De eerste partners zijn Rembrandtje Chocolade en The School of Life Amsterdam.

Gongslag

Op woensdag 11 mei luidde de Vereniging Rembrandt deze eerste zakelijke samenwerkingsverbanden in met de traditionele gongslag op de Amsterdamse beurs, in aanwezigheid van directeuren Alexandra Hutter van Rembrandtje Chocolade en Laurens Knoop van The School of Life Amsterdam. Beide partijen doneren een deel van hun opbrengst aan de missie van de Vereniging Rembrandt.

Bijdragen aan Nederlands rijke kunstcollectie

Rembrandtje-directeur Alexandra Hutter is bijzonder blij met de samenwerking. ‘Nederland mag trots zijn op haar rijke kunstcollectie. Onze verbintenis aan de Vereniging Rembrandt is voor mij niet alleen een hommage aan deze specifieke kunstenaar, met wie wij ons ook zo verbonden voelen – het is een partnerschap met het openbaar kunstbezit van Nederland als geheel. Ook Laurens Knoop van The School of Life ziet een grote meerwaarde in het partnerschap. ‘Door iets terug te geven aan de maatschappij, kun je ontzettend veel in gang zetten. Het zorgt voor diepgang in het ondernemerschap.’ Daarbij sluit Arent Fock zich geheel aan. 'Kunst fascineert en inspireert, maatschappelijk ondernemen ook. We hopen dat deze mooie voorbeelden doen volgen.'

Ook partner worden?

Meer weten over zakelijke partnerschappen bij de Vereniging Rembrandt en over onze samenwerking met Rembrandtje Chocolade en The School of Life Amsterdam? Neem een kijkje op onze partnerpagina.