Wat we doen Wie we zijn
WELKOM BIJ

Vereniging Rembrandt

De Vereniging Rembrandt vervult een unieke rol binnen het Nederlandse culturele landschap: met ruim 15.500 bevlogen leden zet zij zich in voor de bescherming en versterking van onze openbare kunstcollecties. Zij doet al 135 jaar lang dit werk onafhankelijk van de overheid, musea of andere organisaties.

Lees onze missie
Vianen Verkleind

Verrijken

Musea die een bijzonder kunstwerk willen kopen, kunnen aankloppen bij de Vereniging Rembrandt. Als onafhankelijke, particuliere organisatie kijkt de vereniging niet alleen naar het belang van individuele museumcollecties maar dat van het Nederlandse openbaar kunstbezit in zijn geheel. Het gaat niet om het aantal kunstwerken, maar om het principe dat waardevolle kunst beschikbaar moet zijn voor elke Nederlander.

Schuttersstuk Delft Geheel

Beschermen

De leden van de Vereniging Rembrandt delen met elkaar een liefde voor het openbaar kunstbezit. Zij vinden het niet alleen belangrijk om onze openbare collecties te versterken, maar ook om deze te beschermen. Daarom laat de Vereniging haar stem horen om ervoor te zorgen dat iedereen kan genieten van kunst van het hoogste niveau. Nu en in de toekomst.

Netscher Portret Van Van Lennep Klein En Flink Bijgesneden

Kennisbevordering

Voor het behoud en beheer van de Collectie Nederland is kennis van onze openbare verzamelingen onmisbaar. Daarom faciliteert de Vereniging Rembrandt onderzoek en maken we kunstliefhebbers bewust van de rijkdom en het belang van de collecties die door ons en onze voorouders bij elkaar zijn gebracht.

‘Als ik heel rijk was zou ik mecenas van beroep zijn. Door lid te zijn van Vereniging Rembrandt voel ik me dat toch een beetje.’

Anoniem lid Ledenonderzoek 2017
inkomsten

Hoe we het kunnen doen

De Vereniging Rembrandt is een particuliere organisatie. Om haar werk voor de Collectie Nederland te kunnen doen, is zij afhankelijk van uw bijdrage.

Het laatste nieuws over de Vereniging

Vr Sluit U Aan Header

Word ook lid van de Vereniging Rembrandt