Bulletin 2019 Iii Iets Verkleind
Vereniging 25 november 2019

Het najaarsnummer van het Bulletin is uit!

Deze week krijgen de leden van de Vereniging Rembrandt het nieuwste nummer van het Bulletin van de Vereniging Rembrandt thuisgestuurd. Op de voorkant prijkt het recent door Kunstmuseum Den Haag aangekochte schilderij Farewell to Washington Square van de Amerikaanse kunstenaar Paul Thek.

Moderne en hedendaagse kunst

Het Bulletin staat dit keer in het teken van de moderne en hedendaagse kunst. De aanleiding hiervoor was tweeledig: ten eerste heeft de Vereniging Rembrandt de laatste tijd een relatief groot aantal kunstwerken op dit gebied helpen aankopen en ten tweede stond de eerste editie van de RembrandtCarrousel, de vervanger van de Rembrandtlezing, ook in het teken hiervan. In het nummer staan onder andere een interview met Lilian Bóza, tv-maker en voorzitter van de aankoopcommissie van de Titus Cirkel, en een artikel over de aankoop van Dale Chihuly's glasinstallatie voor het Groninger Museum.