Bulletin najaar 2020 iets minder klein
30 november 2020

Najaarsnummer Bulletin verschenen

Je kunt het zien aan de bomen: het najaar is een heel eind op weg. Dat betekent ook dat het nieuwste nummer van het Bulletin van de Vereniging Rembrandt bij onze leden op de mat is gevallen. Het omslag kleurt niet wit door een sneeuwlandschap, maar door de tekeningen van Peter van Straaten, wiens artistieke nalatenschap afgelopen zomer door het Allard Pierson werd verworven.
Aanwinsten, restauraties en de najaarsactie

In het najaarsnummer komen ook andere aanwinsten aan bod, zoals Gerrit Dou's Schilder in zijn werkplaats voor Museum De Lakenhal en de installatie Osedax van Ellen Gallagher en Edgar Cleijne voor het Fries Museum. Ook is te lezen over het belang van restauraties voor musea en de verschillende manieren waarop de Vereniging Rembrandt (o.a. dankzij haar Van der Klaauw Fonds) sinds 2018 restauratieprojecten helpt realiseren. Achterin het Bulletin vindt u een scheurkaart voor de najaarsactie: wie voor 31 januari 2021 een lidmaatschap cadeau geeft, of als bestaand lid een nieuw lid aandraagt, ontvangt het Kijkdokter Kaartspel!