De Fundatie Neo Rauch June 2018 Pt Y9 A5374 Hdr
Kunst 15 april 2019

Nieuwe Rauch voor Museum de Fundatie

Mede dankzij ruimhartige steun van de Vereniging Rembrandt is Museum de Fundatie erin geslaagd het schilderij Tal van de Duitse kunstenaar Neo Rauch aan te schaffen. Het museum is nu in Nederland dé plek voor liefhebbers van Rauchs droomachtige taferelen.

In 2016 steunde de Vereniging Rembrandt Museum de Fundatie bij de verwerving van Rauchs Gewitterfront, een schilderij van toen pas enkele maanden oud. Door de verwerving van Tal beschikt het museum nu ook over een hoofdwerk uit het vroegere oeuvre van Rauch. Net als Gewitterfront, transporteert dit schilderij de beschouwer naar een enigmatische wereld die verwondert en verwart.

Tal is aangekocht met steun van de Vereniging Rembrandt (mede dankzij haar Titus Fonds en haar Themafonds Naoorlogse en Hedendaagse kunst), de BankGiro Loterij en het Mondriaan Fonds.

Meer weten over dit werk? Klik hier.

Fotocredit: Peter Tijhuis