Speelgoedmuseum Deventer Clockwork Wind Up Tin Toy Fire Engine With Ladder And Trailer Bowser
Vereniging 14 november 2019

Speelgoedmuseum Deventer gered

Gisteren besloot de Deventer gemeenteraad officieel de voorgestelde sluiting van het Speelgoedmuseum terug te draaien. De Vereniging Rembrandt juicht deze beslissing van harte toe.

Inspreken stadhuis

Vorige week woensdag reisde de Vereniging Rembrandt af naar Deventer om te protesteren tegen de voorgestelde sluiting van het Speelgoedmuseum. Directeur Fusien Bijl de Vroe deed toen samen met drie andere insprekers in het stadhuis haar beklag over de houding van de gemeente tegenover het goed functionerende museum dat al bijna 90 jaar bestaat. Mede dankzij hun inbreng, besloot de gemeenteraad het voorstel terug te draaien en zelfs geld vrij te maken voor een noodzakelijke renovatie.

Bescherming

De leden van de Vereniging Rembrandt delen met elkaar een liefde voor het openbaar kunstbezit. Zij vinden het niet alleen belangrijk om onze openbare collecties te versterken, maar ook om deze te beschermen. Daarom laat de Vereniging haar stem horen wanneer ons gezamenlijk kunstbezit wordt bedreigd.

Meer weten over de redding van het Speelgoedmuseum? Lees dit artikel van de NRC.