Trek eropuit

Zolang de deuren van de musea dicht of half open zijn, halen we onze energie vooral uit de natuur. De kunst kan daarbij helpen, want goede kunstenaars helpen je nieuwe dingen te zien - of oude dingen als nieuw. Om je dit zelf te laten ervaren, organiseren wij in samenwerking met Natuurmonumenten een fotowedstrijd. Trek eropuit en herken wat een bepaalde kunstenaar trof in het landschap. Dat kan een imposant vergezicht of een karakteristieke boom zijn, maar bijvoorbeeld ook een lichtval, structuur of atmosfeer.

Prijs

Deel je foto op social media met de hashtag #museumbuiten of stuur de foto direct naar ons bureau. De twee mooiste inzendingen worden beloond met een wandeling door het Noord-Brabantse natuurgebied de Oude Buisse Heide, onder begeleiding van een boswachter van Natuurmonumenten en een kunsthistoricus van de Vereniging Rembrandt. De actie loopt tot 1 juni 2021.

Naar buiten met een schildersblik

'Een hoofd vol kunst heeft elke dag wat te associëren.' In dit artikel vertelt kunstjournalist Gijsbert van der Wal hoe kunstenaars onze blik op het ongewone heden waarin wij nu leven kunnen verfrissen.

Naar het artikel

Inzendingen