JRAT Dordrechts Museum 6

JongRembrandt-leden bewonderen het kunstwerk Eigen schuld van Mart Veldhuis, een bijna vijf meter breed wandtapijt waarop is te zien hoe het leven van een student met schulden eruitziet. Het werk is verkocht voor 45.879, 40 euro, precies de hoogte van Veldhuis' studieschuld.

JRAT Dordrechts Museum 8

Conservator Sander Paarlberg geeft uitleg bij een meesterwerk van de Dordtse schilder Cornelis Bisschop, een gesteunde aankoop uit 2014. Klik hier als je meer wilt weten over dit spectaculaire 17de-eeuwse schilderij.

JRAT Dordrechts Museum 14

Hilbert Lootsma, hoofd Inhoud & Communicatie bij de Vereniging Rembrandt, over zijn favoriete werk in de zaal met 18de-eeuwse kunst: een plafondstuk met vogels die een brutale kraai aanvallen. Zien waar hij het over heeft? Klik hier.

JRAT Dordrechts Museum 15

JongRembrandt-bestuurslid Charlotte Hercules vertelt aan de hand van Stilleven met appels en peren van Pyke Koch waarom zij fan is geworden van deze Utrechtse magisch realist.

JRAT Dordrechts Museum 9

Twee deelnemers bewonderen Stilleven met appels en peren van Pyke Koch. Meer weten over deze gesteunde aankoop uit 1993? Klik hier.

JRAT Dordrechts Museum 17

Na de talks was er tijd voor een bezoek aan de tentoonstelling Het oog van Jan Veth.

JRAT Dordrechts Museum 18

Jan Veth blonk niet alleen uit als schilder, maar ook als prentkunstenaar.

JRAT Dordrechts Museum 10

Na afloop van de talks op zaal en het bezoek aan de tentoonstelling kwam iedereen bij elkaar in het auditorium voor een interview.

JRAT Dordrechts Museum 11

JongRembrandt-bestuurslid Willem Röell interviewt conservator Quirine van der Meer Mohr en portretschilder Joanna Quispel over de tentoonstelling Het oog van Jan Veth en het geheim achter een geslaagd portret.

JRAT Dordrechts Museum 12

Tijdens de borrel hadden de deelnemers tijd om elkaar beter te leren kennen.

Bekijk hieronder de andere foto's van de dag
Bekijk ook

JRAT#9 - Teylers Museum