JRAT-Stedelijk

Bij binnenkomst in het atrium werden de groepjes voor de Art Talks ingedeeld.

Verkleind DSC098111

Bij het werk van Barnett Newman werd aan de JongRembrandt-leden gevraagd of zij dit kunst zouden noemen.

Verkleind DSC098691

Kunstexpert Ginger van den Akker geeft uitleg bij een werk van Andy Warhol.

Verkleind DSC098791

Picasso schilderde La femme nue devant le jardin toen hij al een zeventiger was.

Verkleind DSC098961

Kunstexpert Loulou Oudshoorn bij het werk Ohne Titel (Um den Kern der Sache) van Kurt Schwitters.

Verkleind DSC099031

El Anatsui's wandsculptuur In the World But Don't Know the World is gemaakt van gerecyclede flessendoppen.

Verkleind DSC099291

Het knipsel La perruche et la sirène van Matisse is een van de eerste werken van moderne kunst die met steun van de Vereniging Rembrandt is aangekocht.

Verkleind DSC099341

Een van de deelnemers had een wel heel passende outfit aangetrokken.

Verkleind DSC099641

Na de talks op zaal was het tijd voor een drankje en een gesprek met Amanda Pinatih, conservator vormgeving.

Verkleind DSC099661

Amanda vertelde over de nieuwe collectieopstelling en gaf een kijkje in de keuken van de conservator. Ook beantwoordde ze vragen uit het publiek: wat doet het Stedelijk om er voor iedereen te zijn en hoe bepaal je wat wel en wat niet in de museumzalen wordt tentoongesteld?

Bekijk ook

JRAT#9 - Teylers Museum