Fondsen op Naam

De meest persoonlijke manier van schenken of nalaten is het oprichten van een Rembrandtfonds op Naam. Met een Fonds op Naam kan een familienaam in stand worden gehouden, maar bijvoorbeeld ook een dierbare worden geëerd. De oprichter van het fonds bepaalt zelf de naam en, in samenspraak met de Vereniging Rembrandt, de doelstelling van het fonds. Wanneer de Vereniging een aankoop steunt die past bij de doelstelling van een fonds, dan neemt zij contact op met de oprichter om te vragen of hij of zij de naam van het fonds ook aan deze aankoop wil verbinden. Wordt het fonds ingezet, dan wordt de naam van het fonds altijd vermeld bij het kunstwerk.Voor het oprichten van een Fonds op Naam geldt een minimuminleg van € 75.000 in één keer of in een periodieke schenking van tenminste vijf jaar van minstens € 15.000. De looptijd van een Fonds op Naam is maximaal 25 jaar.

Themafondsen

De Vereniging Rembrandt steunt aankopen binnen verschillende verzamelgebieden. Aan elk van deze verzamelgebieden is een Themafonds verbonden. Donateurs die hun gift toewijzen aan een van deze fondsen dragen bij aan aankopen op het gebied van hun voorkeur. Zij ontvangen persoonlijk bericht op het moment dat er mede dankzij hun schenking een aankoop is gesteund.

Cirkelfondsen

De Vereniging Rembrandt kent leden die op eigen initiatief cirkels hebben opgericht. Dit zijn zogenaamde vraaggezelschappen, bestaande uit leden uit dezelfde provincie of van dezelfde generatie. Zij organiseren verschillende activiteiten, hierbij ondersteund door de Vereniging. Via hun eigen gezamenlijk opgerichte fonds verbinden zij de naam van hun cirkel aan kunstwerken die met steun van de Vereniging zijn aangekocht.

Bekijk ook

Beleggingsbeleid

Leeuw Van Rembrandt Detail
Rembrandtjaar 2019

39 Rembrandts in Nederland, met dank aan onze leden.