Zelf bepalen wat u wilt steunen? Met een gift aan een bestaand fonds of de oprichting van uw eigen fonds bij de Vereniging Rembrandt kunt u gericht bijdragen aan de versterking van de Collectie Nederland.

Ruim 60 fondsen

De Vereniging Rembrandt beheert ruim zestig fondsen, onderverdeeld in drie typen: Themafondsen, Fondsen op Naam en Cirkelfondsen. Deze fondsen zijn onmisbaar voor het kunnen uitvoeren van onze missie, of het nu gaat om het helpen verrijken van ons gedeeld kunstbezit, het financieren van belangwekkende onderzoeksprojecten of het mogelijk maken van langverwachte restauraties.

3 typen

Onze fondsen

Chihuly  Grand Stairwell Installation Zonder Mensen Verkleind

Themafonds

De Vereniging Rembrandt steunt aankopen binnen vijftien verschillende verzamelgebieden. Aan elk van deze verzamelgebieden is een Themafonds verbonden. Door uw gift toe te wijzen aan een Themafonds draagt u bij aan aankopen van kunst van uw voorkeur.

Busschop

Fonds op Naam

Een Fonds op Naam maakt het mogelijk om heel concreet en op persoonlijke wijze bij te dragen aan de Collectie Nederland. Ook kan met de oprichting van een dergelijk fonds een familienaam in stand worden gehouden of een dierbare worden geëerd.

Horn

Cirkelfonds

De Vereniging Rembrandt kent leden die op eigen initiatief cirkels hebben opgericht. Via hun eigen gezamenlijk opgerichte fonds verbinden zij de naam van hun cirkel aan kunstwerken die met steun van de Vereniging zijn aangekocht.

Thek Farewell To Washington Square Nog Kleiner

Paul Thek, Farewell to Washington Square, 1972, acrylverf op doek, 244,3 x 167,5 cm, Kunstmuseum Den Haag - gesteund in 2019

De kunstenaar die wij op dit schilderij vanuit een venster aan het werk zien, is Paul Thek zelf. Dat er in het werk meer aan de hand is dan op het eerste oog lijkt, blijkt uit de half geschilde sinaasappel in het midden van het venster en de kersen, camera en verschillende dieren in de ruimte om het venster heen. Deze motieven hebben elk een symbolische betekenis, die zeer persoonlijk van aard is. Voor steun aan deze aankoop deed de Vereniging Rembrandt een beroep op drie van haar fondsen, elk van een ander type: haar Coleminks Fonds (Fonds op Naam), haar Themafonds Naoorlogse en Hedendaagse kunst en haar Titus Fonds (Cirkelfonds).

Op de hoogte blijven?

Als u zich hier aanmeldt, krijgt u bericht wanneer de Vereniging Rembrandt een nieuwe aankoop heeft helpen realiseren. Ook ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief met het allerlaatste verenigingsnieuws.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dank u wel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Beleggingsbeleid