Vereniging 15 maart 2021

BankGiro Loterij schenkt ook dit jaar 400.000 euro

De Vereniging Rembrandt heeft dit jaar weer 400.000 euro mogen ontvangen van de BankGiro Loterij. Dankzij die ruimhartige bijdrage steunt de BankGiro Loterij via de Vereniging Rembrandt alle musea in Nederland bij het doen van aankopen.
BankGiro Loterij Aankoopfonds

De bijdrage maakt deel uit van de jaarlijkse schenking die de BankGiro Loterij in de periode 2019-2024 aan de Vereniging Rembrandt doet. Met dat bedrag steunt de Vereniging aankopen voor musea die niet direct partner zijn van de BankGiro Loterij. Daarvoor is in 2010 het BankGiro Loterij Aankoopfonds van de Vereniging Rembrandt opgericht. In 2020 werden uit dat fonds vier aanvragen gesteund, waaronder de spraakmakende Collectie tekeningen uit de nalatenschap van Peter van Straaten voor het Allard Pierson. Ook Jan van Goyens Strandgezicht met visverkopers te Katwijk kon dankzij een bijdrage uit dit fonds worden aangekocht door het Katwijks Museum.

De Vereniging Rembrandt bedankt de BankGiro Loterij en al haar deelnemers voor deze onmisbare steun!