140 jaar samen topkunst verzamelen

Vereniging Rembrandt helpt musea al sinds 1883 bij aankopen die ertoe doen. Zo zorgen we ervoor dat onze gezamenlijke kunstcollecties blijven fascineren en inspireren. Inmiddels zijn we met 17.500 kunstliefhebbers. Ook kunstliefhebber, maar nog geen lid?

Wat je krijgt

Kijk naar jouw kunst

Rembrandtkaart

Lid van de Vereniging Rembrandt? Op vertoon van je Rembrandtkaart krijg je in meer dan 125 musea vrije toegang. Er is er dus altijd een bij jou in de buurt.

Meer weten
Kijk achter de schermen

Kunstmagazine

Je ontvangt drie keer per jaar het Bulletin. In dit magazine vertellen we over de kunst die dankzij jouw steun kon worden verzameld, onderzocht en gerestaureerd.

Meer weten
Ontvangst Teylers Museum 2022
Ontmoet de kunst en elkaar

Samen kunst beleven

Als lid word je uitgenodigd voor speciale activiteiten in musea. Denk aan exclusieve previews van grote tentoonstellingen en inspirerende lezingen.

Gezel
Voor 75 euro per jaar
Als Gezel help je topkunst verzamelen voor iedereen. Als dank kom je dichter bij de kunst.
Wat je krijgt
  • Vrije toegang tot 125+ musea met de Rembrandtkaart
  • Verdieping via ons kunstmagazine (3 x per jaar)
  • Speciale activiteiten in musea
  • Feestelijke verjaardagskalender (speciale actie)
Gezel (2 personen)
Voor 110 euro per jaar
Met een Gezel-lidmaatschap voor twee personen ben je als duo goedkoper uit.
Wat jullie krijgen
  • Twee Rembrandtkaarten met vrije toegang tot 125+ musea
  • Verdieping via ons kunstmagazine (3 x per jaar)
  • Speciale activiteiten in musea
  • Feestelijke verjaardagskalender (speciale actie)

Duiken in de eigen geschiedenis

1908

Museumdirecteur in extase

'Een wonderschoon werk van den geniaalsten en zeldzaamsten der levende Hollandsche meesters', zo omschreef een Rotterdamse museumdirecteur de tekening die hij met steun van de Vereniging Rembrandt hoopte te verwerven.

Begin 20ste eeuw

Hard nodig, maar niet altijd van harte

Al aan het begin van de vorige eeuw bood de Vereniging Rembrandt steun bij restauraties. Dat kwam de harmonie binnen het bestuur niet altijd ten goede...

Jaren 1920

Kunst uit Rusland in de uitverkoop

Honderd jaar geleden verkocht de toen nog jonge Sovjet-Unie schatten uit de Hermitage om haar eerste Vijfjarenplan te kunnen bekostigen. De Vereniging Rembrandt was alert.

Bekijk ook

Meest geliefd sinds 1883