Privileges

Als Hollandse Meester kunt een Fonds op Naam oprichten. U kunt kiezen met uw fonds bij te dragen aan specifieke kunstaankopen, maar er zijn ook Fondsen op Naam met onderzoek en/of restauratie in de doelstelling. Wordt uw fonds gebruikt bij de verwezenlijking van een aankoop, dan zal de naam van uw fonds altijd vermeld blijven bij het aangekochte kunstwerk. U hebt daarnaast de privileges die horen bij een lidmaatschap als Grootmeester.

Voorwaarden

U wordt Hollandse Meester vanaf een eenmalige gift van minimaal 75.000 euro of een periodieke gift van ten minste 15.000 euro per jaar gedurende minstens vijf jaar. Uw gift komt volledig ten goede aan de missie van de Vereniging Rembrandt, maar kan u netto aanzienlijk minder kosten omdat de overheid met u mee betaalt. Wanneer u besluit Hollandse Meester te worden via een periodieke gift, maakt u optimaal gebruik van de fiscale voordelen die de overheid u biedt.

Fiscale voordelen
Bekijk ook