Frans Hals en de lach

De schilderijen van Frans Hals zijn na vier eeuwen nog steeds onweerstaanbaar. Zijn kunst kan ons zelfs een vrolijk gevoel geven. Dat heeft te maken met de opgewekte figuren in de schilderijen en vooral met hun virtuoos geschilderde lach. Hoe kreeg Frans Hals dat voor elkaar? En wat zegt het over hemzelf? Onze leden horen het van expert Friso Lammertse, samensteller van de grote Hals-tentoonstelling die nu in het Rijksmuseum te zien is.

Februari 6

Fragment van het exclusieve interview met Friso Lammertse. Benieuwd naar het hele interview? Word dan Rembrandtlid.

Doe je mee?

Gezel
Voor 75 euro per jaar
Als Gezel help je topkunst toegankelijk maken voor iedereen. Als dank kom je dichter bij de kunst.
Wat je krijgt
  • Vrije toegang tot meer dan 125 musea met de Rembrandtkaart
  • Drie keer per jaar ons kunstmagazine
  • Uitnodigingen voor diverse kunstevenementen
Gezel (2 personen)
Voor 110 euro per jaar
Met een Gezel-lidmaatschap voor twee personen ben je als duo goedkoper uit.
Wat jullie krijgen
  • Twee Rembrandtkaarten op naam of één Rembrandtkaart op naam en een introducékaart
  • Drie keer per jaar ons kunstmagazine
  • Uitnodigingen voor diverse kunstevenementen
Méér dan een schilderij

Geliefd

De kunstverzamelaar die dit schilderij aan het Mauritshuis verkocht, was erg gehecht geraakt aan de lachende jongen. Daarom werd bij de verkoop een bijzondere afspraak gemaakt.

Meer weten?
Samen verzameld

De lach

Voor leden

Kijk naar jouw kunst

Rembrandtkaart

Lid van de Vereniging Rembrandt? Op vertoon van je Rembrandtkaart krijg je in meer dan 125 musea vrije toegang. Er is er dus altijd een bij jou in de buurt.

Meer weten
Kijk achter de schermen

Kunstmagazine

Je ontvangt drie keer per jaar het Bulletin. In dit magazine vertellen we over de kunst die dankzij jouw steun kon worden verzameld, onderzocht en gerestaureerd.

Meer weten
Jong Rembrandt Art Night 2023 1
Kijk met anderen

Samen kunst beleven

Als lid word je uitgenodigd voor diverse kunstevenementen. Denk aan exclusieve previews van grote tentoonstellingen en inspirerende (online) lezingen.