Disorient

1950-nu
Kunsthandel Frith Gallery, Londen, 2012; Museum Arnhem, inv.nr. GM 2012.044

Beschrijving

Fiona Tan is een van de belangrijkste vertegenwoordigers van haar generatie film-en videokunstenaars. In haar werken gaat het vaak over onderwerpen als herinnering en geschiedenis, identiteit en migratie. Vraagstukken over Oost en West, Oost versus West, keren geregeld terug. Of zij nu fotografie, video of film gebruikt, steeds gaan haar installaties een actieve dialoog aan met de architecturale ruimte. In Disorient verenigt Tan al deze kwaliteiten in een ruimte vullende, poëtische installatie van bewegend beeld, geluid, kleur en ruimte.

Aangekocht met steun van de Vereniging Rembrandt (mede dankzij haar Titus Fonds)

Disorient

Bulletin van de Vereniging Rembrandt, voorjaar 2013, pp. 38-40