2020 cheque vereniging rembrandt foto Roy Beusker Fotografie klein
© Roy Beusker Fotografie
Vereniging 10 februari 2020

BankGiro Loterij steunt onze openbare collecties

Tijdens het Goed Geld Gala op woensdag 5 februari 2020 heeft de BankGiro Loterij met een bijdrage van € 400.000 de Vereniging Rembrandt ondersteund bij het versterken van de Collectie Nederland.

In de periode 2019-2024 vormt dit bedrag een jaarlijkse bijdrage van de BankGiro Loterij aan de Vereniging Rembrandt. De bijdrage is bedoeld voor de ondersteuning van aankopen voor musea die niet direct partner zijn van de BankGiro Loterij. Vorig jaar heeft het BankGiro Loterij Aankoopfonds bijgedragen aan een drietal aankopen: Landschap met twee koeien bij een herder en melkmeid van Thomas Gainsborough, Twee stedenboeken uit de Atlas van Loon van Joan Blaeu en De schilder in zijn werkplaats van Gerrit Dou. Dankzij deze bijdrage verwachten wij ook dit jaar vele prachtige aankopen mogelijk te kunnen maken.

Dank aan de BankGiro Loterij en al haar deelnemers!

Foto: Roy Beusker Fotografie.

Geheel links: voorzitter van de Vereniging Rembrandt Arent Fock. Geheel rechts: vicevoorzitter van de Vereniging Rembrandt Wim Weijland.