Fusien met cheque Vrienden Loterij
Vereniging 22 maart 2022

VriendenLoterij schenkt 400.000 euro

De Vereniging Rembrandt heeft dit jaar weer 400.000 euro mogen ontvangen van de VriendenLoterij. Dankzij die ruimhartige bijdrage steunt de VriendenLoterij via de Vereniging Rembrandt alle musea in Nederland bij het doen van aankopen.
VriendenLoterij Aankoopfonds

De bijdrage maakt deel uit van de jaarlijkse schenking die de VriendenLoterij in de periode 2019-2024 aan de Vereniging Rembrandt doet. Met dat bedrag steunt de Vereniging Rembrandt aankopen voor musea die niet direct partner zijn van de VriendenLoterij. In 2010 is hiervoor een speciaal fonds in het leven geroepen. In 2021 konden met dit fonds vier aankopen worden gerealiseerd, waaronder een monumentaal schilderij van een gefantaseerd kerkinterieur voor Stedelijk Museum Alkmaar en een levensgroot portret ten voeten uit voor het Dordrechts Museum. Ook konden dankzij een bijdrage uit dit fonds negen werken van Mondriaan blijvend worden behouden voor het Mondriaanhuis in Amersfoort.

De Vereniging Rembrandt bedankt de VriendenLoterij en al haar deelnemers voor deze onmisbare steun!