Schot in de roos

De samenwerking tussen The School of Life Amsterdam en de Vereniging Rembrandt is een schot in de roos. De Vereniging Rembrandt biedt inhoudelijke ondersteuning bij de collegereeksen en The School of Life doneert een percentage van de opbrengst hiervan aan de missie van de Vereniging Rembrandt. Leden van de Vereniging Rembrandt kunnen daarnaast met korting deelnemen.

Collegereeksen

Kunstgeschiedenis door museumdirecteuren

Deze succesvolle collegereeks heeft vijf seizoenen gekend. Museumdirecteuren namen de kijkers mee langs de vele stromingen en thema’s uit de kunstgeschiedenis. Voor elk seizoen maakte de Vereniging Rembrandt een verdiepingspagina.

Verdieping

Conservatoren over grote kunstenaars

In deze collegereeks spreken bevlogen conservatoren van verschillende musea over het leven en werk van sommige van de grootste kunstenaars uit de geschiedenis.

Verdieping
Presentatie zoetmulder school of life

Dinsdagavond 21 maart 2023 eindigde het vijfde en laatste seizoen van de collegereeks Kunstgeschiedenis door museumdirecteuren. De Vereniging Rembrandt ontving een deel van de opbrengst, bijna 20.000 euro. Dat bedrag werd meteen ingezet voor de aankoop van vijftig foto’s van Steef Zoetmulder voor de Universitaire Bibliotheken Leiden. Conservator Maartje van den Heuvel was samen met Geert-Jan Janse, directeur van de Vereniging Rembrandt, bij de laatste uitzending aanwezig om de aanwinst te presenteren.