Hoe gaat het in zijn werk?

Bent u verantwoordelijk voor de collectie van een Nederlands museum en wilt u graag een of meer bijzondere kunstwerken voor langere tijd te gast op zaal? Een bijdrage uit het Fonds Fusien stelt u financieel in staat een langdurige bruikleen uit een andere Nederlandse openbare collectie te organiseren en optimaal te presenteren. Aanvragen worden beoordeeld door een commissie van kunsthistorici en museumexperts, het bestuur van de Vereniging Rembrandt beslist over de toekenning van de bijdragen.

Beoordelingscriteria & schenkingsvoorwaarden
Deadlines

Het aanvraagformulier wordt opgestuurd na telefonisch contact met de secretaris van het Fonds Fusien. Er zijn twee beoordelingsrondes per jaar, waarvan de uiterste inlevertermijnen 1 april en 1 oktober zijn.

Overweegt u een aanvraag?

Neem contact met mij op. Ik help u graag.

Hilbert 1

Hilbert Lootsma, secretaris Fonds Fusien

De kracht van het delen

Net als een ecosysteem floreert de kunstcollectie van Nederland bij samenwerking. Iemand die hier als geen ander in gelooft is Fusien Bijl de Vroe, oud-directeur van de Vereniging Rembrandt.

Meer over het Fonds Fusien
HKM Kamer Nederlands Tegelmuseum 2019

De Helene Kröller-Müller Kamer in het Nederlands Tegelmuseum in Otterlo

Helene Kröller-Müller is vooral bekend om de grote collectie moderne kunst die zij in de eerste decennia van de vorige eeuw aanlegde. Veel minder bekend is dat zij ook tegels verzamelde. Deze deelcollectie leidde in het Kröller-Müller Museum een vrijwel verborgen bestaan in het depot. Om de tegels beter tot hun recht te laten komen, werden zij in 2019 in langdurige bruikleen gegeven aan het nabijgelegen Nederlands Tegelmuseum. De Vereniging Rembrandt droeg bij aan de inrichting van een vaste presentatie.

Bekijk ook

Buitenkans