Hoe gaat het in zijn werk?

Bent u verantwoordelijk voor de kunstcollectie van een Nederlands museum en wilt u (een deel van) die collectie onderzoeken, bijvoorbeeld voor een tentoonstelling? Of wilt u meer te weten komen over een onderwerp dat aan die collectie gerelateerd is, zoals het oeuvre van een bepaalde kunstenaar? Met een beurs van de Vereniging Rembrandt kan het museum tijdelijk een jonge onderzoeker aanstellen. Aanvragen worden beoordeeld door een commissie van kunsthistorici en museumexperts, het bestuur van de Vereniging Rembrandt beslist over de toekenning van de bijdragen.

Beoordelingscriteria & schenkingsvoorwaarden
Deadlines

Het aanvraagformulier wordt opgestuurd na telefonisch contact met de secretaris onderzoek. Er zijn twee beoordelingsrondes per jaar, waarvan de uiterste inlevertermijnen 1 april en 1 oktober zijn.

Hilbert Lootsma, secretaris onderzoek

Gesteund