Stills Stichting Rembrandt 1 474 2
Vereniging 8 januari 2024

Vereniging Rembrandt in documentaire van Oeke Hoogendijk

De Vereniging Rembrandt speelt een prominente rol in de nieuwe documentaire van regisseur Oeke Hoogendijk, bekend van films over Rembrandt en het Rijksmuseum. De documentaire wordt op 10 januari a.s. om 20:25 uur uitgezonden bij de NTR op NPO.

Een bijzonder jaar

De documentaire De Vereniging Rembrandt, een uitzonderlijk jaar, gaat over het belang van de bijdragen van particulieren voor de collecties van de Nederlandse musea. Voor dit project volgde Hoogendijk de Vereniging Rembrandt in de periode 2021-22. De documentaire voert langs een aantal grote aanwinsten, waaronder Joan Miró's Peinture-poème voor Museum Boijmans Van Beuningen en Rembrandts Vaandeldrager voor het Rijksmuseum. De documentaire geeft een beeld van de Vereniging in een bijzonder jaar in haar 140-jarig bestaan.

De documentaire is t/m 9 februari hier terug te kijken.