Klein of groot, periodiek of eenmalig, elke gift aan de Vereniging Rembrandt kan het verschil maken.

Waarom geven aan de Vereniging Rembrandt?

Onder de leden van de Vereniging Rembrandt bevinden zich vele kunstliefhebbers die onze missie met giften extra ondersteunen. Benieuwd naar waarom zij geven en wat wij dankzij hun giften weten te bereiken? lees het artikel hieronder.

Melkmeisje Van Vermeer
Bijdragen aan het gezamenlijk kunstbezit

Tekst uit de publicatie Voor nu. Schenken aan de Collectie Nederland (2017).

Geefvormen

U kunt op verschillende manieren via de Vereniging Rembrandt geven aan ons openbaar kunstbezit. Wist u bijvoorbeeld dat - afhankelijk van de hoogte van de gift - u bij de Vereniging Rembrandt een Fonds op Naam kunt oprichten en zo heel persoonlijk kunt bijdragen aan de versterking van het gezamenlijk kunstbezit? En hoeveel (of wat) u ook geeft, elke gift is fiscaal aftrekbaar. Voor meer informatie over de mogelijkheden tot geven en de fiscale voordelen, klik op de blauwe knop hieronder. Tip: lees eerst het interview met Paul van den Biesen, hoofd mecenaat bij de Vereniging Rembrandt.

Hoe kan ik geven?
Geven aan de Vereniging Rembrandt: vragen en antwoorden

Interview met Paul van den Biesen uit de publicatie Voor nu. Schenken aan de Collectie Nederland (2017).

Header Meesterlidmaatschappen
Lid worden met fiscale voordelen

Meester

Naast het contributielidmaatschap kent de Vereniging Rembrandt ook lidmaatschapsvormen waarbij u kunt geven met fiscale voordelen. Elk lidmaatschap kent zijn eigen tegenprestaties. Meer weten? Klik op onderstaande link.

Meesterlidmaatschappen
Elke gift is welkom

Welke vorm van geven u ook kiest, voorop staat dat elk bedrag welkom is. De Vereniging Rembrandt ontvangt met enige regelmaat giften waarvan het bedrag is opgehaald bij een verjaardagsfeestje en ook is er een lid dat aan het einde van elk jaar het bedrag doneert dat zij dat jaar aan museumbezoeken heeft bespaard met haar Rembrandtkaart. Wij zijn dolblij met dit soort giften. Niet alleen omdat ze daadwerkelijk het verschil kunnen maken, maar ook omdat ze getuigen van een diep gevoelde betrokkenheid bij de missie van de Vereniging Rembrandt.

Jan Van Goyen Gezicht Op Dordrecht

Jan van Goyen, Gezicht op de Oude Maas bij Dordrecht, 1651, olieverf op doek, 67,2 x 98,1 cm, Dordrechts Museum - gesteund in 2008

Dit gezicht op Dordrecht, een hoogtepunt uit het oeuvre van Jan van Goyen, moest in 2006 worden teruggegeven aan de erven van een eerdere eigenaar. Dat het Dordrechts Museum erin slaagde het werk toch te behouden was te danken aan een grootscheepse inzamelingsactie met de passende titel 'Geef Dordrecht zijn Gezicht terug'. Binnen de gestelde termijn van zes maanden slaagde het museum erin het gevraagde bedrag van € 3,5 miljoen bij elkaar te krijgen. Een substantieel deel daarvan werd opgehaald bij de Vereniging Rembrandt, die daartoe in staat werd gesteld door een genereuze schenking van mevrouw Elisabeth Stortenbeker in 2001.

Bekijk ook

Nalaten

Preview Rv 84
Leeuw Van Rembrandt Detail
Rembrandtjaar 2019

39 Rembrandts in Nederland, met dank aan onze leden.