VOOR NIEUWE ZEEUWSE LEDEN

Van de Venne Zelfportret verkleind
Expertlezing

Adriaen van de Venne

Op 30 september opent in het Zeeuws Museum de tentoonstelling De omgekeerde wereld van Adriaen van de Venne. Bij gebruik van promocode VRZeeland23 krijg je als nieuw lid vrije toegang tot de exclusieve lezing in Middelburg op zaterdag 14 oktober, gegeven door gastconservator Edwin Buijsen. Ook mag je één introducé meenemen.

Gezel
voor 75 euro per jaar
Als Gezel help je topkunst verzamelen voor iedereen. Als dank kom je dichter bij de kunst.
Wat je krijgt
  • Vrije toegang tot 125+ musea door heel Nederland met de Rembrandtkaart
  • Verdieping via ons kunstmagazine (3 x per jaar)
  • Speciale activiteiten in musea
  • Toegang tot de exclusieve Van de Venne-lezing in het Zeeuws Museum
Wat je mede mogelijk maakt
  • Aanwinsten - steun bij verzamelen
  • Zorg voor wat er al is - bijdragen aan restauraties
  • Nieuwe kennis - beurzen voor talentvolle onderzoekers
Al 140 jaar lang onmisbaar

Sinds 1883 steunt Vereniging Rembrandt grote en kleine musea door heel Nederland. Onlangs hielp zij twee restauraties en één aanwinst realiseren voor musea in de provincie Zeeland. Dit bijzondere feit vormde de aanleiding voor een mini-special over de Vereniging Rembrandt en Zeeland. Lees het gehele artikel hieronder.

Dankzij onze leden

Verzameld voor Zeeland

Restauraties

Gered

Parel van Stavenisse

De watersnoodramp van 1953 dompelde ook het prachtige praalgraf van Hieronymus van Tuyll van Serooskerke in bijtend zout water. Wij sprongen bij met een schenking en een crowdfunding voor de restauratie van deze parel van Stavenisse.

Verder lezen
Glans terug

Vakwerk voor Vlissingen

In het Maritiem Muzeeum Zeeland hangen twee grote portretten van Michiel de Ruyter en zijn vrouw Anna van Gelder. De fraai gesneden 17de-eeuwse lijsten bleken in slechte staat te verkeren. Mede dankzij ons VriendenLoterij Restauratiefonds en Themafonds Restauratie konden de lijsten worden gerestaureerd.

Verder lezen