JRAT Kunstmuseum1 verkleind

Bij de ingang van het museum kiezen de deelnemers het verzamelgebied waarvan ze meer willen weten.

JRAT Kunstmuseum 2 verkleind

Doede Hardeman, hoofd collecties, geeft uitleg bij het werk Farewell to Washington Square van Paul Thek, een gesteunde aankoop uit 2019.

JRAT Kunstmuseum 3 verkleind

Merel Deinema, kunsthistoricus bij de Vereniging Rembrandt, vertelt waarom Louise Bourgeois' Cell XXVI in het Kunstmuseum uitstekend tot zijn recht komt.

JRAT Kunstmuseum 4 verkleind

Kunsthistoricus Wouter van Aken, lid van het JongRembrandt-bestuur, geeft uitleg bij werk van kunstenaars van de Haagse School.

JRAT Kunstmuseum 5 verkleind

Het voordeel van Doede's baan: hij mag wel aan de kunst zitten! Het kunstwerk in kwestie: Untitled (from the series Technological Reliquaries) van Paul Thek.

JRAT Kunstmuseum 8 verkleind

Conservator Suzanne Lambooy geeft uitleg bij twee 17de-eeuwse bloemenpiramides, een spectaculaire aankoop uit 2019.

JRAT Kunstmuseum 11 verkleind

Na de talks op zaal bezochten de deelnemers de tentoonstelling over Walter Swennen, een Belgische kunstenaar die in zijn schilderijen speelt met de relatie tussen woord en beeld.

JRAT Kunstmuseum 12 verkleind

Drie deelnemers in gesprek op de tentoonstelling Walter Swennen - schildersgeest.

JRAT Kunstmuseum 13 verkleind

Na afloop van het bezoek aan de tentoonstelling over Walter Swennen is er in het atrium een borrel met een talk van Doede.

JRAT Kunstmuseum 14 verkleind

Doede vertelt waarom hij eigenzinnige ‘kunstenaarskunstenaars’ zoals Water Svennen zo belangrijk vindt. Ook ging hij in op vragen uit het publiek: wanneer besluit Kunstmuseum Den Haag een werk aan te kopen van een nog levende kunstenaar? En wanneer klopt het daarvoor aan bij de Vereniging Rembrandt?

Bekijk ook

JRAT#8 - Stedelijk Museum Amsterdam

JRAT#8
JRAT#8-Stedelijk Museum Amsterdam (Anatsui)