Nu te zien in Noord-Holland

De vaandeldrager in het Stedelijk Museum in Alkmaar

Begin 2022 kocht de Staat der Nederlanden met steun van de Vereniging Rembrandt, de VriendenLoterij en het Rijksmuseum Fonds De vaandeldrager van Rembrandt aan. Lees meer over wat dit schilderij zo bijzonder maakt.

Uitgelicht

Gezicht op de Grote of Sint-Laurenskerk

De vaandeldrager is niet het enige werk in Noord-Holland dat met steun van de leden van de Vereniging Rembrandt is aangekocht. Eerder steunden we ook de aankoop van Gezicht op de Grote of Sint-Laurenskerk van Alkmaar van Salomon van Ruysdael. Wanneer je De vaandeldrager van Rembrandt komt bekijken, ga dan vooral ook even langs dit werk.

Lees meer over dit werk
Exclusief voor leden

Wakker worden met Rembrandt

Als Noord-Hollands lid van de Vereniging Rembrandt krijg je een exclusieve uitnodiging voor de ochtendlezing over De vaandeldrager in het Stedelijk Museum Alkmaar. Zo leer je meer over dit bijzondere kunstwerk en haar geschiedenis. Nog nooit kwam Rembrandt zo dichtbij.

Maak topkunst toegankelijk

Verzamel mee voor Noord-Holland

Wil jij ook bijdragen aan de kunstcollectie van musea in Noord-Holland en de rest van Nederland? Word lid van de Vereniging Rembrandt en sluit je aan bij meer dan 16 duizend kunstliefhebbers met één doel: het toegankelijk maken van topkunst.

Ontdek de voordelen
Verrijkend sinds 1883

Over Vereniging Rembrandt

De kunstcollectie van Nederland behoort tot de beste ter wereld. De Vereniging Rembrandt zorgt ervoor dat deze collecties ons kunnen blijven inspireren. We steunen musea bij aankopen, restauraties en onderzoek die de kunstcollectie van Nederland verrijken.

Bekijk ook

Rembrandt bij jou in de buurt

Rembrandt Vaandeldrager iets verkleind