Ter gelegenheid van het afscheid van prof. dr. Rudi Ekkart als bestuurslid van de Vereniging Rembrandt is op 20 november 2012 het Ekkart Fonds ingesteld. Met het fondsvermogen, bijeengebracht door de Vereniging Rembrandt, de Museumvereniging, musea en particulieren, kon de Vereniging vijf onderzoeksbeurzen bekostigen. Gezien het succes van de beurs heeft het bestuur van de Vereniging Rembrandt besloten door te gaan met het verstrekken van beurzen. Inmiddels zijn er ook andere Fondsen op Naam die onderzoek in de doelstelling hebben, waaronder enkele open fondsen. Hieronder kunt u lezen over de verschillende soorten beurzen.

Ontdek onze verschillende onderzoeksbeurzen

Rembrandt Titusbijgesneden

Algemene onderzoeksbeurzen

Met een algemene onderzoeksbeurs kunnen musea een jonge kunsthistoricus onderzoek laten doen naar (delen van) de collectie.

Cats Kleiner Detail Min

Van der Klaauw Fonds

Met een beurs uit het Van der Klaauw Fonds kunnen musea een jonge restaurator onderzoek laten doen naar de (materiële) staat van kunstwerken op papier of aanverwante dragers.

Toorop Portret Rijksmuseum Gecomprimeerd

Claudine de With Beurs

Met de Claudine de With Beurs kunnen promovendi die werken aan een proefschrift met een kunsthistorisch of verwant onderwerp een deel van hun onderzoek bekostigen.

Zie, denk, doe mee

Als u zich hier aanmeldt ontvangt u onze maandelijkse nieuwsbrief. U kunt zich hier weer elk moment voor afmelden.

Vul hier uw e-mailadres in en meld u aan!
Aanmelding is mislukt, probeer opnieuw.
Dankuwel voor uw inschrijving.
Bekijk ook

Fellowship

Goya Don Ramon Satue Detail Min
Als Kunst Je Lief Is Header 1920X1080